Dan före dopparedan..

Så har hela nedräkningen för julaftonen gått i år igen då, iaf snart.. Har ingen aning om vart december tog vägen men försvann gjorde den. Var väl bredbandsutbildningen som var stor del till att tiden bara försvann. Går man hemifrån 8 om mornarna och kommer hem 21.30 så försvinner ju verkligen tiden, iaf fritiden.

Idag har jag och mamma städat hela nedervåningen så nu är det fint här igen, julstämningen börjar komma här hemma nu också. Fått upp lite tomtar, ljusstakar och julblommor och klätt granen.  Vi brukar ju alltid ha tall annars men i år vart det en julgran, var så pass stor att vi fick sätta två ljusslingor i den men nu är det färdigklädd och fin.

Syrran håller på att städar sitt rum och har hållt på med det sen igår, jag funderar på att vara snäll och hjälpa henne att dammsuga och torka golvet (tar ju 10 år typ när hon skall göra det). Man kan ju vara snäll storasyster ibland iaf, sen börjar jag bli lite rastlös av att bara vara också.. Lämnade in hemtentan till 12 i fredags å sen dess har jag vart helt ledig, det går ju inte ihop för mig att vara ledig så länge e..:)

Skall göra köttbullar när mamma kommer hem, men hon skulle iväg till kyrkogården i Arbrå och sen handla lite småsaker påvägen hem så det tar nog en stund till.

Ikväll blir det uppesittarkväll med Bingolotto, efter en del tjat från min sida. Det är ju inte riktig uppesittarkväll om man inte får spela Bingolotto. Därför har jag lyckats övertala mamma å pappa att vi måste spela å se på det i år med. Sen blir det väl lite glögg och julgodis till det också. Julskinkan invigde vi redan igårkväll. Risgrynsgröt och skinksmörgås då är det jul..:)

Nej nu skall jag hjälpa syster lite om hon skall bli klar någon gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0