Ischoklad å lite pyssel...

Idag klev jag upp tidigt för att vara en lördag då jag varken behöver plugga eller jobba... De helgerna är iofs ytterst få också. Klev iaf upp till nio för att se på julkalendern, åt frukost med mamma och pappa och sen åkte vi ner på stan. Där fixade vi de sista inköpen som saknades inför julen också åkte vi iväg till Mobackes och handlade blommor. Tredje dagen på rad jag å mamma är där och handlar, de har fått nya stamkunder eller något..:)

Skulle in lite snabbt på Hemköp och handla potatis och pressylta, vilket resulterade i fyra fulla påsar, fråga mig inte vad vi köpte för något, mest godis kändes det som..:)

När vi kom hem satt mamma igång med att koka julskinkan och jag gjorde ischoklad. Blev många fler än sist jag gjorde de fast gjorde på lika mycket. Hur det nu gick ihop, måste ha varit olika storlekar på formarna eller något. Eller så är jag dålig på att mäta...man vet ju aldrig..:)

Ikväll har jag slagit in de sista julklapparna så nu är allt inslaget utom en som jag får slå in imorgon helt enkelt.

Varit i Bollnäs sen i tisdagskväll nu, börjar kännas.. Nu har jag gjort det jag vill göra här, så nu drar jag mer än gärna till skidbackarna och skoterspåren istället.. Men först skall det bli jul också.

Nej sova nu kanske, roligare än såhär blir väl inte en lördagkväll i Bollnäs..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0