I Trollhättan då..

Nu har jag varit första veckan i Trollhättan och tiden har som vanligt gått fort när jag testar något nytt.

Söndag
På söndagen började jag med att hoppa på tåget klockan halv fem på morgonen i Bollnäs. Tåget var framme i Skövde redan en timme tidigare än vad det skulle vara vilket tyvärr inte hjälpte mig eftersom det inte gick någon tidigare buss därifrån till Trollhättan än den jag skulle ta. Väl framme i Trollhättan tog jag mig till vandrarhemmets huvudhus för att hämta ut nyckeln till vårt rum i deras andra hus. Nyckeln låg inte där som den skulle så fick ringa efter en ansvarig som fick komma dit med den. Sedan ringde hon en taxi åt mig som skulle ta mig till det andra huset. Efter en halvtimmes väntan tröttnade jag och ringde upp taxi för att fråga vart den hade tagit vägen. Den var tydligen skickad till adressen jag skulle till istället för den jag skulle åka ifrån. Efter att ha fått en ny taxi skickad till rätt adress tog jag mig iaf fram och kunde göra mig av med all packning som jag hade med mig.

Sedan tog jag mig ut på en promenad för att se Trollhättan. Gick in till stan en sväng och längs med kanalen innan det var dags att möta upp Ann. Vi gick och tog en pizza och betalade vandrarhemmet för att sedan åka dit vi skulle bo. Vi tog oss en promenad för att se till att vi skulle hitta till Volvo på måndagen och påvägen hem handlade vi lite mat och sedan tog vi det allmänt lugnt.

Måndag
Började inte på Volvo förrän klockan 12 så kunde kliva upp och göra oss iordning i lugn och ro. Väl på Volvo började de med att ta av oss våra mobiler eftersom det var kameror i dem och det är fotoförbud på området. Lite snopet men som tr är får vi ha med oss dem in nu när vi har fått egna ID- och passerkort. Vi fick en snabb rundvandring och åt sedan lunch med vår handledare. På eftermiddagen fick vi se vårt kontor och hade sedan möte med handledaren och företagets projektansvarige. Annars var det en ganska lugnt kväll.

Tisdag
Satt vi oss mest in i saker och ting och satt på vårt kontor och pillade lite. Kallt som sjutton är det där inne mellan varven iaf, kanske ett tecken på att vi inte jobbar tillräckligt hårt?! :)

Onsdag
I onsdags var det dags för massa möten igen. Möte med handledaren på morgonen som berättade om deras verksamhetsutvecklingsarbete, lunch med traineefolk och exjobbare (kryllar för övrigt av folk från Luleå där) och eftermiddagen avslutades med ett möte där vi fick lära oss om företagets metoder när det gäller projekt och produktutveckling.

Torsdag
Eftersom vi inte hade några möten i torsdags men däremot en inlämning till skolan så bestämde vi oss för att sitta hemma och skriva. Gick ner på stan och satt oss på Max för att få tillgång till internet fram till det att vi kom fram till att biblioteket säkert hade så vi fick koppla upp våra datorer på deras nätverk. Därför gick vi dit och skaffade lånekort, sedan satt vi där och surfade lite och lånade lite böcker innan vi gick och åt lunch och sedan gick och tittade på dammöppningen. Mycket vatten som forsar fram där i alla fall..:) På kvällen tog vi oss en tur till Friskis och Svettis där vi investerade i varsitt gymkort, så nu jäklar ska det tränas i höst. Kanske inte det gym jag hade valt i första hand men det duger gott och väl och har dem pass jag vill gå på, och bäst av allt så ligger det riktigt närma. Går lätt dit på fem minuter, helt perfekt för då har jag ingen bortförklaring att det är för långt att gå dit iaf..:)

Fredag
Var det dags för möte med handledaren på morgonen och sedan satt vi och skrev lite fram till lunch. På eftermiddagen fick vi sitta med på ett stort möte med företagets ledning å massa annat folk. Både intressant och lärorikt att se hur de arbetar..:) Var även och hämtade ut nyckeln till Anns lägenhet. Inga möbler alls innan flyttlasset kommer men det var ju bra för oss att kunna dumpa av lite packning där eftersom jag skulle få min lägenhet först idag. Igårkväll blev en lugn kväll där jag sov middag en stund och sedan såg vi en film innan vi gick och lade oss.

Lördag - Idag
Imorse klev vi upp och packade ihop det sista och städade ut oss från vandrarhemmet och begav oss sedan hem till Anns lägenhet där vi dumpade av den sista packningen. Sedan tog vi oss ner på stan där vi först tittade på studenter som hade flottävling i kanalen. Fort gick det inte i alla fall..:) Efter det åt vi lunchbuffé vid kanalen och fortsatte sedan till en park där vi satt oss i solen och läste. Efter en sväng till Åhléns så gick vi hem för att kvittera ut nyckeln till min lägenhet där vi ska bo båda två fram till att Anns saker kommer ner.

Det gick dock inte riktigt efter planerna. Det visade sig att hon som bodde i lägenheten innan inte hade städat lägenheten över huvud taget. Det låg saker kvar som tillhörde henne lite här och där, kylen var full i mat, likaså frysen som även var helt igenfrostad, det var smutsigt överallt och avloppen var absolut inte städade. Med andra ord så såg det för j*vligt ut minst sagt. Så därför blev det ingen nyckelnutlämning till mig idag. Jag har inte lyckats få tag i hyresvärden än heller men har lämnat ett meddelande på hans mobilsvar så jag hoppas han ringer upp mig under morgondagen eftersom hon som har hand om nyckelutlämningen hade pratat med honom tidigare idag och förklarat läget och även hon hade lämnat meddelande senare ikväll.

Det är i alla fall tur att vi åker till Luleå imorgonbitti så att vi ska sova där till på måndag. Inatt får vi sova på Anns lägenhetsgolv där det inte finns några saker i överhuvudtaget. Så frukosten imorrn får lösa sig på något annat sätt. Sedan hoppas jag verkligen att hyresvärden får tag i en städfirma som kan städa och ha min lägenhet klar till på måndagkväll när jag kommer tillbaka hit. För annars kommer han få höra en VÄLDIGT ARG Anki. Men men, hoppas som sagt att det har löst sig till dess så att jag och Ann har någonstans att sova där det faktiskt finns lite möbler.

Nej nu ska jag väl packa ihop lite saker jag ska ha med till Luleå imorgon och bädda ihop min fina säng, bestående av en tunn madrass på några cm från en tältsäng. Jag har ju i alla fall tak över huvudet och en "säng" att sova i, alltid något..:)

Hoppas ni har det bra allihopa!
Kramar från mig som sitter på ett trägolv lutat mot ett hårt element och undrar varför en viss tjej inte hade kunnat städat ordentligt efter sig, haha...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0