Massa energi..

Jag har äntligen kommit igång med träningen igen, och nog ger det utdelning allt..i form av en massa ny energi.. Förra veckan var jag och Sara ut och sprang tre kvällar, jag var på sommargympan också körde jag styrka på gymet. Sprang hem från sommargympan med syster också. Klantig som jag är började jag med att slira omkull i lösgruset och skrapa upp hela smalbenet så jag fortfarande är fint blågul med nyanser av röda sårskorpor... Men men, lite farligt måste jag ju få leva ibland också..;)

I helgen har jag utnyttjat all energi jag fick till att plocka krusbär och göra krusbärskräm. Jag bakade krämbullar som både mamma, pappa och syster tyckte var goda som tur var. Sedan igår fick jag ett ryck och ville göra svartvinbärssaft så jag plockade av i stort sett hela busken. Så just nu står mina bär och drar sig i vatten och citronsyra så blir det förhoppningsvis några flaskor saft av det imorgon..:) När jag ändå är i farten skulle jag alldeles ha velat göra lite egen blåbärssylt och lingonsylt också. Så får nog bli det med om jag orkar iväg och plocka lite bär någon dag efter jobbet..:) Allra helst vill jag ju ha hemmagjord hallonsylt men frågan var vart man hittar hallonen?! Kanske ska ta sig en sväng efter jobbet imorrn och se om jag får ihop lite. Jag och Sara sprang ju faktiskt förbi lite hallon ikväll när vi var ute och sprang. Igår gjorde jag äppelkaka också. Så min helg är det väl äkta tantvarning på kanske..haha...

Nu har jag precis beställt en ny mixer, kaffebryggare och en vattenkokare. Matchande och fina är de också..:) Borde egentligen knåpa ihop min klädbeställning också, kanske hinns med imorgon..

Nu ska jag gå och sova i alla fall, om jag ska orka upp imorgon. Pappa fyller ju år så måste ju upp lite extra tidigt för att koka kaffe till honom.

Ni får ha det så bra så återkommer jag med mina bärhistorier förhoppningsvis..;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0