Tillbaka...

Jag trodde att jag skulle ha tappat alla mina läsare vid det här laget så blev grymt förvånad när jag gick in och titade på min statistik och såg att ni har varit här trots att jag inte har uppdaterat på ett bra tag...

Vad har då hänt sedan jag skrev sist? Här kommer en lite kortfattad version av mitt liv de senaste tio dagarna då:

Måndagen den 15:e var ju då som sagt sista natten jag sov i lägenheten i Trollhättan. På tisdagen tog jag all min packning och lyckades med nöd och näppe ta mig upp på tåget med min superstora resväska, två bagar, en stor ryggsäck, en datorväska och stora handväskan. Med hjälp av två jättesnälla killar och en kvinna gick det bra både att ta sig på tåget i Trollhättan och byta tåg i Göteborg. Kom till Bollnäs kvart över tolv på natten så efter att ha suttit och småpratat med pappa fram till typ halv två så ramlade jag i säng för halv sju var det dags att kliva upp igen för jag skulle hinna duscha, packa upp det viktigaste och packa ihop lite saker som skulle med till Luleå.

Tio i nio på onsdagmorgonen satt jag på tåget till Gävle. Träffade Petra på tåget så satt och pratade med henne hela vägen. Då gick resan lite fortare också..:) Efter att ha bytt tåg i Gävle var jag då till slut framme på Arlanda för att ta flyget upp till Luleå. Hamnade på samma flyg som Markus Fagervall, coolt va..;) Jag å Ann gick en sväng på stan och fixade lite smått med julklappar sedan åkte vi till våra respektive sovplatser. Var en väldigt trevlig kväll med jättegod mat och som alltid trevligt sällskap..:)

torsdagen gick vi upp med examensarbetet så vet ni vad?! Nu är jag färdig civilingenjör och civilekonom... Om ni nu har lyckats missa det..;) Efter en eftermiddag med trevligt sällskap var det då återigen dags att flyga ner till Arlanda och ta tåget till Bollnäs. Patrik var med på samma flyg och tåg till Gävle så vi käkae tillsammans på Arlanda och sedan hade jag sällskap på tåget till Gävle iaf..:)

Fredagen började med att jag åkte och vaccinerade mig inför Thailandsresan och sedan fixade jag klart mina julklappar. Resten av helgen ägnades åt allt och inget, lite julstädning, lite julbak och fix i allmänhet som både flytten och julen innebar..:)

Var och hälsade på farmor på måndagen lyckades kläcka ur mig en lagomt korkad kommentar när jag skulle presentera mig för en kvinna: "Anki, jag är farmors barnbarn..." Nähä liksom?! Jaja, den bjöd jag på..:)

I onsdags (julafton) var vi först familjen hemma och åt jullunch och sedan åkte vi till farbror och faster där vi fick träffa tomten också fikade vi tillsammans med den sidan av släkten och farmor. Jag fick examenspresent i form av en jättefin Kosta Bodaskål också, tack så mycket..:) Mina övriga julklappar får ni höra om i ett annat inlägg för det här inlägget börjar redan bli på tok för långt...

Igår var det ju juldagen och därmed utgång på Folkan. Var hur roligt som helst att träffa Carro igen och att få festa med henne. Vi firade att jag var färdig med skolan med champagne och jordgubbar, riktigt sjysst. Var riktigt roligt på Folkan också. Träffade massa folk jag inte hade träffar på väldigt länge så det var kul. Vi dansade också en hel del, skoj skoj. Festa med Carro är helt enkelt bara bäst..:)

Eftersom det är annandagen idag så har jag åkt till fjällen där jag just nu befinner mig och tittat på film framför brasan samtidigt som jag sitter här. Ska koncentrera mig på filmen nu istället. Några bilder får ni tyvärr inte idag för kameran är nerpackad i en väska någonstans så jag återkommer med dem en annan dag...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0