Nu är det helg..

Nu är det äntligen helg igen, känns hur skönt som helst att vara lite ledig just nu. Började morgonen med att sova till halv 10, jag hann med att snooza en gång sedan ringde mamma som satt på jobbet och hade lite frågor om datorn. Det var nog bra att hon ringde så jag vaknade till ordentligt, annars hade jag nog knäppt av alarmet och sovit några timmar till. Klev i alla fall upp och gick ner till tvättstugan med första omgången tvätt sedan upp och åt frukost och börja skriva ett PM som skall vara inne på måndag. Riktigt skönt att få det undanstökat redan idag. Efter att ha kört sex maskiner tvätt, dammsugit och pluggat färdigt så åt jag lunch och åkte ner på stan.

Började min runda på stan med att köpa fem kg sten (för Erik ville med och titta på djuren i affären), vilket jag senare insåg var väldigt dumt då jag ju fick bära runt på de där fem kilona resten av mina fyra timmar på stan. Det är väl som de säger, är huvudet dumt så får kroppen lida...haha... Jag besökte bokrean och där blev det tre nya böcker, skönt att ha något nytt att läsa. Sedan skall jag bara ta mig tid att göra det också, blir alldeles för lite skönlitterära böcker här uppe. Jag som älskar att läsa, förhoppningsvis blir det mer tid för sådana när jag inte har lika mycket kurslitteratur att läsa. I övrigt var jag på apoteket och plockade ut nya allergitabletter och köpte lite bra och ha grejjer. I övrigt blev det ett linne att sova i, en tröja, några par strumpor och lite småsaker på Kicks. Sedan köpte jag säkert något mer som jag hunnit glömma också..:) Lämnade i alla fall in mina stövlar för omsulning så sedan kan jag förhoppningsvis använda de igen också.

Ikväll har jag ätit mat med Ann och Erik också gjorde vi en tårta som vi i stort sett nästan åt upp, gott var det..:) Också kollade vi på en film (kommer som vanligt inte ihåg vad den heter), den var inte så bra till en början men blev roligare efter ett tag.

Kvällens idiotkommentar från mig måste i alla fall ha varit: "Undra när Pirate Bay 4 kommer ut". Okej jag vet jag är sämt på namn men egentligen vet jag också att det heter Pirates of Carribean och inte Pirate Bay. Sak samma, man kan ju säkert ta ner den från Pirate Bay sedan iaf..;)

Nej nu skall jag öppna min första bok och läsa lite innan jag sover tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0