Allt går med lite våld...

Med lite våld fungerar allt, eller nått. Har de senaste 30 minutrarna försöka att få igång min mixer för att kunna göra en smoothie. Efter många om och men var jag verkligen påväg att ge upp och ta min svans mellan benen och inte erkänna för någon att jag snart är ingenjör. Som tur var så är det bra att vara envis ibland. Efter 30 min försök att få igång den så vart jag riktigt arg och slog till den och i samma stund sätter den igång. Hade säkert böjt sig i någon av säkerhetsspärrarna eller något. Nu fungerar den i alla fall och jag sitter här med min smoothie... *nöjd*

Enda problemet nu är att den skulle behöva stå framme om jag ska orka använda den lite oftare i fortsättningen för annars lär den väl bara fortsätta att stå i skåpet och aldrig bli använd. Perfekt till frukost ju, att få i sig både youghurt, bär och havregryn i bara ett glas, en smörgås eller två till det och frukosten är räddad..:)

Hade tänkt träna idag men min hals säger emot helt i hållet. Är som att andas genom ett sugrör mellan varven så lite dumt att gymma då kanske även om jag väldigt gärna skulle vilja. Imorgon blir det Kåbdalis och åka lite i alla fall. Frågan är bara, ska jag åka skidor eller bräda?! De andra kommer ju att åka skidor vilket iofs är kul men tar jag inte brädan imorgon så blir det nog inge bräda alls i år och det vore ju väldigt tråkigt det med...

Idag har vi haft möte med TietoEnator så nu ska vi förhoppningsvis ha allt vi behöver för att färdigställa rapporten. Har skrivit ihop tre sidor om själva intervjuen och sedan har jag gått djupare in i en av processerna på en sida nu ikväll. Sedan skrev jag och Ann lite international marketing idag också så fått en hel del gjort även om jag fysiskt mest vill sova.

Ska gå och lägga mig och börja på min tredje bok snart tror jag. Skönt att göra ingenting en liten stund..:) Läste ut min andra bok igårkväll. Inte sådär jättebra men den dög i alla fall. Har fortfarande tre till nya böcker så frågan var vilken av de jags ka börja med bara...I-landsproblem jag vet..:) Borde kanske spara någon bok till jag ska sitta på tåget nästa vecka egentligen men skulle jag råka hinna läsa ut de här så får jag väl leta reda på en ny bok till dess då, eller läsa fysik kanske..:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0