Massor med snö...

Så mycket snö här att man knappt ser ut genom vissa fönster. Grannarnas ena sida av stugan är det så mycket snö på att snön på taket går ihop med snön på backen, som att bo i en igloo..:)

Igår satt jag hemma och pluggade hela förmiddagen sedan på eftermiddagen var jag och köpte kycklingar att sätta i krukan med påskliljor som jag sedan åkte och satt på kyrkogården. Var iväg och tankade bilen också och sedan när mamma slutade så begav vi oss hit upp. Vi kom upp igårkväll vid 23, då var det så mycket snö att vi måste börja med att skotta en massa för att ta oss fram till ytterdörren, trots att de hade plogat upp hela gårdsplanen åt oss som tur var. Efter att ha packat ur bilen och mamma hade börjat packa upp maten och elda för att få en varm stuga så skottade jag och pappa snö i ungefär en timme innan vi gick in och ganska snart gick för att sova.

Idag var det klarblå himmel när vi vaknade så gick ut för att utnyttja solen. Förmiddagen har därför mest spenderats med att skotta snö och slappa i en solstol. Det har dock blåst kallt så var inte så skönt att bara sitta. Efter lunch och lite mer snöskottning så tog jag och pappa skotern och åkte bort till Hamra, jättefina leder. Efter det tog vi en sväng upp på Skenlfjället, riktigt mycket snö där uppe och riktigt fint.

För övrigt har jag pluggat lite ikväll och hunnit med att sova middag också. Sitter och kollar på filmen på tvåan nu, så ska väl gå och sova när den är slut så jag orkar upp och ut och utnyttja dagen imorgon.

Appråpå något helt annat så var jag in till Sara och köpte nya joggingskor. Tog både ett och två tag innan jag hade bestämt mig för vilka jag skulle ta. Grabbarna kom in där efter en stund också så de fick hjälpa mig att välja. Så ångrar jag mig och anser att jag skulle ha köpt de andra så får killarna skit för det..alltid enklare att skulla på andra...haha...

Hade tänkt lägga upp bilder från idag men glömde att ta med kabeln till kameran och av någon anledning verkar inte minneskortläsaren fungera idag så får testa att ladda upp de någon annan dag eller spara till jag kommer hem igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0