Riktigt skönt..

Det är riktigt skönt att vara här nu. Igår var det inte så jättebra väder när vi vaknade så vi åkte in till Funäs och handlade lite istället. När vi kom tillbaka hade det klarnat upp lite så jag och mamma tog våra skidor och lät pappa skjutsa upp oss på fjället där vi sedan tog ett varv i spåret. Under tiden vi gick där uppe tittade solen fram och vi bestämde oss för att åka hem och fixa lite matsäck och ta skotern upp på fjället där det verkade vara lite bättre väder.

Sagt och gjort så åkte vi upp och satt oss i ett vindskydd och solade och åt matsäck i en timme. När det var dags att röra sig hemåt så tog vi en omväg förbi Hamra för att köpa tidningen och sedan tog vi vägen över sjön hem.

Idag hade jag ställt klockan på 7 så att jag kunde gå upp och plugga lite innan det var dags att bege sig ut. Var dock väldigt skönt att ligga kvar så tog mig inte upp förrän närmare 8. Jag hann iaf plugga drygt en timme innan det var dags att bege sig ut i alla fall. Tanken var att vi skulle åka till backen idag men då det var klarblå himmel ville jag utnyttja solen de få dagarna jag är här. Därför tog vi fram skoterkälken och packade matsäck, liggunderlag och en grill och tog sedan skotrarna och åkte upp på fjället där vi grävde ner oss i en snögrotta. Så där satt vi till i eftermiddag och bara hade det skönt i solen och bara var. Hur skönt som helst att inte göra någonting och bara vara.

Vi åkte hem med alla grejjer och kälken till stugan sedan tog jag och pappa en varsin skoter och åkte upp vid leden vi Göransgården för att fortsätta mot Hamra och köpa tidningen. Påvägen dit så träffade vi i alla fall årets puckon i skoterleden, vissa är verkligen inte rädda om sina liv. De ska vara riktigt glada att vi inte körde över de i alla fall, för de var banne mig inte lätta att se där de så strategiskt (?!) hade placerat sig.

Inne på affären var det hur mycket folk som helst så det märks att det är påsk och massor av turister här. Ikväll har jag inte gjort så mycket. Tog en extra lång dusch efter skoterturen sedan hade mamma lagat oxfilé med hasselbackspotatis och hennes supergoda grönmöggelsås. Efter maten har jag pluggat lite grann och sedan bara slappat i soffan, så här blir jag nog sittande till det är dags att gå och sova...:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0