Söndag ännu en gång då..

Så var det söndag igen då. Som jag nämnde igår så påbörjade jag min lördag med att jobba sedan gick jag in till Stadium och köpte min väska som äntligen hade kommit in och sedan hem. Gjorde inte så mycket när jag kom hem, pluggade lite och tog en promenad till ICA för att handla lite mat med Ann. När vi kom hem bestämde vi med Sara att vi skulle ha lite tjejmiddag. Så vid halv 8 rörde jag och Ann oss mot andra sidan av Porsön med ett stopp på ICA för att köpa en mjölk. Hos Sara gjorde vi hallonsmoothies och lagade mat. Det blev klyftpotatis och kyckling med någon god sås som vi rörde ihop. Till efterrätten kom jag äntligen till skott och gjorde inbakade jordgubbar med choklad. Max kom över med glass till den också. Det såg inte överdrivet gott ut men det var riktigt gott och enkelt att göra, så det blir det fler gånger. Eller som Max sa, om jag någon gång ska försöka imponera på en kille så får jag göra det till efterrätt. Någon som vill bli impad på?! ;) Efter en trevlig kväll med vin och massa allmänt skitsnack så bestämde jag och Max oss för att gå förbi kåren och dansa lite.

Var riktigt bra musik där mellan halv 2 och halv 3 som vanligt. Blev lite dansande och en del prat med folk jag träffade. Jag har i alla fall förhoppningsvis Max att tacka för att jag slapp en viss person efter en stund iaf, så tack Max..:) Efter kåren blev det en sväng förbi Julius och sedan hem för att sova.

Idag var jag lagomt trög innan jag klev upp ur sängen, skönt att ligga kvar där ibland också..:) När jag till slut masade mig upp så blev det en sen frukost och en dusch sedan till Ann för att skriva lite international marketing. Sedan gick vi hem till mig och gjorde egen pizza som vi åt. Alltid lika gott. Till efterrätt blev det inbakade jordgubbar med choklad och glass igen, mums..:) Också tittade vi på film, The perfect man. Typisk tjejfilm kanske men helt ok även om man som vanligt med tjejfilmerna förstod slutet från början.

Nu skall jag väl gå och sova om inte allt för länge för ska vara i skolan pass ett imorgon och efter det har vi möte med TietoEnator igen. Förhoppningsvis delar vi upp arbetet så att vi inte behöver sitta tillsammans och skriva det för då tar det så mycket längre tid.

Dagens mening:
"Gonna use what I got, to get what I want..."
Kom ihåg det när ni klagar på att ni inte får det ni vill ha. Allt går bara man vill och försöker tillräckligt. För fyra år sedan satt jag i Bollnäs och hade ingen aning om vad jag ville göra. Idag är jag 2,5månad från en civilekonomexamen och en halv kurs och ett examensarbete från en civilingenjörsexamen. Så nu är det dags för mig att sätta nya mål att uppfylla och det tycker jag att ni med ska. Som jag skrev tidigare, en bucket list kan vara bra att ha. Jag har i alla fall påbörjat min, kommer kanske smakprov från den någon gång..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0