Dålig på det här..

Jag har verkligen kommit av mig med att skriva här nu ett tag. Har haft fullt upp med en massa annat. Var avslutningscermoni och av4ning i lördags vilket innebar att jag ägnade hela förra veckan åt att packa ihop hela lägenheten och förbreda flyttlasset som mamma och pappa tog med sig till Bollnäs i söndags. Sedan har jag och Louise haft massor att göra med c-uppsatsen då det är inlämning på den nu på fredag om vi ska kunna gå upp med den nästa vecka. Vi har abstract på 150 ord kvar att skriva imorgon och i övrigt är vi klara. Hur skönt som helst.

Sedan mitt flyttlass togs till Bollnäs i söndags har jag inte så mycket att göra i lägenheten. Har min bärbara dator annars är det i stort sett bara kläder kvar. Har roat mig med att träna istället. Redan hunnit bli gymet tre gånger den här veckan också två promenader på det. Så fortsätter jag i den här takten kanske jag snart kan fylla ut mina jeans igen..:)

Är ju mindre än två veckor kvar nu, tiden bara flyger iväg vilket känns både skönt och hemskt. Det är grymt skönt att vara färdig, att ha klarat de här fyra årens resa mot min civilingenjörsexamen och att jag får min ekonomexamen också känns ju bara för bra för att vara sant ibland. Hur som helst så klarade jag det, trots att det var ytterst få som trodde det så står ju nu 150 ord från en civilekonomexamen och ett examensarbete från en civilingenjörsexamen, grymt härligt..:)

Det hemska i det hela är att behöva lämna de man har kommit så nära här uppe. Jag vet jag har sagt det förr och jag är tjatig men det är ändå tråkigt att behöva lämna alla. Det finns en person som kommer vara ännu jobbigare än de andra att åka ifrån. Ann är givetvis min andra halva här uppe, men henne kommer jag ju flytta med i höst så det känns lugnt. Däremot finns det någon annan som kommer att vara väldigt saknad. Personen vet vem själv vem den är förhoppningsvis. En person som gör mig glad när jag är ledsen, som lyssnar när jag bara svamlar och som får mig att känna en trygghet som jag inte känt på väldigt länge. Någon sa till mig att när en resa slutar så börjar en annan. Kanske är det så men det betyder inte att jag kommer sakna mindre för det...

Eftersom jag inte skrivit på ett tag får ni de senaste två helgerna i bilder istället. För en bild säger ju mer än tusen ord eller hur heter det..:)

image22
Jag och Ann innan midsommarsittningen..

image23
Max, jag, Ann och Jonatan på avslutningscermonin...

image24
Alla är vi I:are..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0