Göteborg och julmarknad på Liseberg

Var till Göteborg i helgen då. Tog tåget dit på lördagförmiddag och blev en snabb shoppingsväng innan vi mötte upp grabbarna och tog en promenad nere vid vattnet för att titta på operan och båtarna. Efter att ha gått runt lite åkte vi till Lisebergs julmarknad. Massor med lampor och riktigt fint. Tittade på isshowen en stund och sedan gick vi till tågrestaurangen och åt entrecoté med pommes frites och beassås. Jag tyckte i alla fall att det var gott..:)

Sedan gick vi runt lite blanda bodarna och stånden och tittade innan vi begav oss hem till Max för att duscha och göra oss iordning för utgång. Tog en drink där och sedan blev vi hämtad av Max kompis och åkte dit för att förfesta lite. Var en trevlig och lite senare kom även Rebecka dit, riktigt kul att träffa henne igen, var hur länge som helst sen sist. Åkte in till stan där vi gick på Nivå. Blev en hel del dansande och riktigt bra musik...:) Även om vissa delar av kvällen inte var så roliga så var det överlag en trevlig kväll med trevligt sällskap...:) Efter Nivå åkte vi hem till Max där han, Jonatan, Ann och jag klämde in oss i hans etta. Finns det hjärterum så finns det stjärterum som det brukar heta...:)

På söndagen sov vi till halv ett sen klev vi upp å klädde på oss och packade ihop oss så tog jag och Ann tåget tillbaka till Trollhättan vid två. Väl tillbaka här städade jag lite och hade mig. Bakade pepparkaksmuffins också, blev riktigt goda faktiskt så nu har jag något att baka hemma hos mamma och pappa i jul också..:)

Fick reda på igår att Ann och jag är med bland de 20 som får vara med på uttagningen för traineeprogrammet också. Så sedan är det bara att hoppas att man blir en av dem...:) I övrigt har vi fått klart analysen och börjat skriva på slutsatserna så på torsdag borde rapporten vara färdig för att ännu en gång korrekturläsas. Däremot börjar vi undra när det där jättebakslaget som alla pratar om ska komma?! Peppar peppar..:)

Som vanligt trött som bara den ikväll så ska nog snart gå och lägga mig och läsa lite...
Ni får ha det så bra å sova så gott iaf så avslutar jag med lite bilder från helgen:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0