Bollnäs å födelsedagsfirande..

Så var det helg igen då, veckorna springer som vanligt bara iväg...

Var som sagt i Bollnäs förra helgen en snabbis. Kom dit på torsdagkväll, eller blev väl snarare natt innan jag var framme för tåget var försenat så kom inte förrän vid midnatt nån gång. På fredagen klev jag upp och skulle masa mig ut bland flyttkartongerna för att leta reda på installationsskivorna till den bärbara datorn som hade kraschat. Dock hann jag inte så långt för pappa kom in och ville ha hjälp med sitt nya bokföringsprogram så då fipplade vi med det i ett par timmar. Sedan åkte jag för att hämta mamma och skjutsa henne på stan en sväng på lunchen. Så mamma shoppade och jag var smakråd.. Jag hittade en ny mössa, halsduk och nya vantar också så då köpte mamma de till mig så jag skulle få de i födelsedagspresent..:) Efter att ha skjutsat tillbaka mamma till jobbet träffade jag Linda på stan istället. Vi gick runt lite på stan och avslutade med en fika på Krokanen. Resten av dagen blev ganska lugn med lite tv och sedan gick jag och lade mig tidigt.

På lördagen blev jag väckt med sång och paket. Fick massa fina presenter:

* Mössan, vantarna å halsduken jag var med och valde på fredagen
* En vinkaraff med tillhöranade vinglas som jag har tittat på länge
* En dessertbok
* En glasskål som såg ut som ett stort vinglas
* En linneduk
* En kruka med tillhörande blommor
 
Sedan en del saker till som jag för tillfälligt inte kommer ihåg.. Sist men dock absolut inte minst fick jag mitt älskade vinställ som jag har varit och tittat på hos mamma hela året men inte vetat var jag ska ha plats att ställa. Fick även sex stycken vinflaskor så att jag i alla fall hade en början till att fylla det..:)

Så här ser vinstället ut:



Senare på lördagen åkte jag och pappa upp till farmor, jag krattade och han klippte gräset så det blev lite fint där uppe också innan hösten. Dock var det en hel del löv kvar på träden så någon måste nog kratta där en gång till innan vintern. Sedan fortsatte vi hem där jag å pappa krattade lite framför bron innan det var dags att gå in och duscha och göra sig iordning. Sedan blev det middag på Take Off och teater (Lita på mamma). Riktigt trevlig kväll med massa god mat och en riktigt rolig teater..:)

På söndagen krattade jag baksidan av huset och sedan hjälptes jag å pappa åt att kratta halva granntomten. Jo, jag gillar att vara ute när det är höst, och någon nytta kan man ju lika gärna passa på att göra..;) Sedan var det in och duscha och byta om så kom farmor och åt tårta eftersom jag skulle fylla år.. Efter en trevlig dag var det dags att packa ihop sig igen för 4.25 på måndagmorgon gick tåget tillbaka till Trollhättan.

Måndag å tisdag var det mest plugga och ta det lugnt som gällde. Sedan på onsdagen åt jag, Ann, Malin och Johan tårta, firade lite i förväg eftersom Johan skulle åka iväg på torsdagen så han kunde inte då. Fick ett rödvin av Malin och Johan som jag ännu inte hunnit prova men det ser gått ut iaf..:) Här är jag med hallontårtan som jag hade gjort iaf:


På torsdagen när jag faktiskt fyllde år fick jag öppna Carros present, parfymkit från Dior, de luktar helt underbart. Å jag som hade tröttnat på min nuvarande parfym, helt perfekt..:) Fick en jättefin blombukett av Ann efter jobbet också. Visst var de fina:


Igår var jeg hem till Malin där vi och två av hennes klasskompisar lagade lite mat och åt tillsammans. En trevlig kväll och riktigt roligt att få lära känna lite nytt folk här..:) Idag började jag med att sova enda till halv 11, hur skönt som helst. Sen har jag ätit frukost och plockat reda lite uppe i sovrummet. Också har jag diskat, ska väl plocka reda lite här nere nu tänkte jag sen ska jag och Malin ut på en promenad.

I övrigt blir det en lugn dag har jag tänkt. Borde dammtorka och dammsuga så kanske ska roa mig med det när jag kommer hem..:)

Ni får ha det så bra iaf!
Kram på er

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej!

Här kommer några jättebra tips till dig! Du får självklart poäng direkt genom att bli medlem genom mig.

Nr 1. Här samlar du enkelt ihop poäng och får välja presentkort i valfri affär:

http://www.gratisbio.se/?RecruiterID=33889



Nr 2. Lika enkelt att samla poäng på denna sida, om inte enklare :D Här får du

presentkort på Kicks.

http://www.gratismakeup.se/Register.asp?r=57223



Nr 3. Kanske den enklaste sidan att samla poäng på och få hem gratis presentkort från

H&M eller Gina Tricot.

http://www.gratisklader.se/Register.asp?r=219



Nr 4. Här samlar du pengar istället för poäng som du enkelt och gratis för över till ditt konto när du är nöjd.

Superenkelt att komma upp i stora summor!

http://pengargratis.se/?r=2746



Nr 5. Här samlar du ihop poäng en poäng som ger dig valfria gratissaker. Kanske den enklaste sidan. Jag själv har beställt

en platt tv och en bärbar dator.

samla ihop till 10 ynka poäng. Det gör du lätt genom ett enda erbjudande t.ex. 4 filmer gratis från lovefilm.se.

http://www.gratisgen.se/?ref=91745



Säg till om du behöver hjälp med något!



Ha en fortsatt fin dag och sköt om dig!



MVH Jozzan på http://jucismacker.blogg.se

2008-10-18 @ 13:17:08
Postat av: Therese

Grattis i efterskott! :) Haha, ja.. Lila är jättefint! Men det klår nog inte rosa.. ;)

2008-10-18 @ 20:13:56
URL: http://tengstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0