Äppelpaj och tv..

Efter gymet och en gainer så cyklade jag hem och duschade och åt middag. Dagens konversation får bli den jag hade med pappa då han kom hem strax innan jag tänkte äta.

Jag: "Ska du ha middag idag eller har du ätit sent?"
Pappa: "Jo, det ska jag väl. Ska vi inte äta allihop då?"
Jag: "Nej, mamma skulle inte ha så vi skulle äta resterna sedan igår. Därför kunde vi äta innan hon kommer hem!"
Pappa: "Jamen jag behöver ingen middag. Jag åt sent!"

Vad var det jag frågade från början liksom?! Undra om det var resterna eller sällskapet det var fel på?! :)

När mamma kom hem så hade hon med sig nya mattor till hallen så efter att ha flyttat runt dem ett par gånger satte vi oss för att titta på frågeprogram på tv. Mamma kom på att hon ville ha äppelpaj så medan hon skalade och skar upp äpplena så gjorde jag smuldegen och vaniljsåsen. Så sedan har vi ätit äppelpaj och småhängt framför tv'en. Kollade på Talang 2009, ganska värdelöst program enligt mig...

Jag har varit riktigt trött hela dagen så ska nog leta mig mot sängen snart. Så är jag pigg och glad med massa ny energi imorgon istället...:)

Kommentarer
Postat av: Spessartin

Jo, här är faktiskt riktigt mycket djur, vilket är väldigt roligt. Vi har älgar som går förbi på ängen utanför, de är så vackra. Och så kattugglan och tranorna... och ekorren... fast tyvärr finns här även vildsvin kanske 1 mil ifrån oss. Jag såg en morgon i höstas och blev jätterädd, för jag vill inte ha några vildsvin hit, dels för att jag är rädd för dem dels för att de ju kan förstöra så fruktansvärt i trädgårdarna.



Måste kännas segt med snö fortfarande. Här är det ju full vår och det är så lätt att tro att det liksom är det i hela landet, fast så är det ju inte... vi har en liten gullviva som blommar nu till coh med =)

2009-04-03 @ 22:32:17
URL: http://spessartin.blogg.se/
Postat av: Spessartin

Ja, skaffa en cykelhjälm och använd jämt! Jag tänker på att det finns så många oaktsamma bilister som inte ser sig för och då kan olyckan vara framme så himla lätt. Obehagligt. Själv så känner jag mig inte säker utan hjälm, men det är väl en yrkesskada eftersom jag alltid har hjälm så fort jag är ute på ett bygge och då blir det ju så naturligt på nåt sätt...

2009-04-03 @ 22:34:00
URL: http://spessartin.blogg.se/
Postat av: Spessartin

Jag höll på att köra på ett vildsvin söndagen innan julafton. Det var väldigt obehagligt. För de är så fruktansvärt stora. Det dök upp från ingenstans, en svart hårig gris som var helt grotesk, hade jag inte vetat bättre hade jag trott det var ett monster. Fy fasen för att träffa på en sån i skogen! Var glada att ni slipper vildsvinen, de gör sig bäst på tallriken!



Skönt att det töar ordentligt så attn i får vår hos er också!

2009-04-03 @ 22:39:49
URL: http://spessartin.blogg.se/
Postat av: Spessartin

Ja, hjälm är helt klart bra. Jag brukar tänka såhär, att jag använder hjälm och gör allt jag kan för att skydda mig. Sen om jag gör mig illa i en cykelolycka i alla fall så har jag i alla fall haft hjälm. Det vore värre att råka ut för något och kanske bli förlamad och tänka resten av livet att "hade jag haft hjälm hade det här inte hänt". Det skulle kännas frkutansvärt på nåt sätt...

2009-04-03 @ 22:41:24
URL: http://spessartin.blogg.se/
Postat av: Spessartin

Nä, var glad att du är långt borta från såna där vild-grisar kan jag säga. Men får du tillfälle, så prova vildsvinskött för det skall tydligen vara väldigt gott...

Dags att sova här nu, den här grävningen har minsann tagit styggt! God natt!

2009-04-03 @ 22:46:25
URL: http://spessartin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0