Fönsterputsning och sommarens bikini

Nu på morgonen/förmiddagen har jag deklarerat, betalat räkningar, uppdaterat mig på jobbfronten, sökt ett jobb och putsat fönstren vid altan och balkongen. Bara resten av fönstren kvar nu...;)

Har regnat inatt men nu börjar det klarna upp och bli riktigt blått igen. Är nog riktigt bra för marken för var så torrt innan så lite vatten borde göra så att det grönskar ännu fortare...:) Tänkte ta mig ner på stan nu och kolla om jag kan hitta en ny bikini inför sommaren. Måste göra mig klar och åka snart iag för halv tre ska jag vara hemma igen och hjälpa pappa att lasta elskrot. Det är jäktigt att vara arbetslös...haha...

Sedan får vi se vad det blir efter det. Håller vädret i sig skulle jag kunna tänka mig att sätta mig med min bok i en solstol. Har ju inte haft tid att läsa på länge nu igen och vill ju komma igenom boken någon gång..:) Nu blir det stan en sväng iaf.. hej hej...

Kommentarer
Postat av: Spessartin

Physalis är så gott så det är verkligen värt att prova tycker jag. Sen är det bara att gödsla med vanlig flytande blomnäring ett par gånger i veckan.



Jag kunde faktiskt ha min gamla balklänning, helt otroligt. Jag skall bara ändra den lite grand, men det blir inte mycket, sen är den perfekt!

2009-04-28 @ 21:03:25
URL: http://spessartin.blogg.se/
Postat av: Spessartin

Fönsterputs är bra, det blir ju så himla fint efteråt, dock så har vi börjat ge upp. Eller snarare, jag har gett upp sen länge, Måns har inte riktigt gett sig ännu. Saken är den att det känns så meningslöst hemma eftersom det finns så mycket salt i luften, bara det blåser ordentligt en dag så är ju fönstrena helt igenkladdade med salt. Så vi kör en mellanvariant, på utsidan kör vi med vattenslangen på fönstrena och sedan tar vi bara gummiskrapa, noggrannare än så är ingen idé att göra :S

2009-04-29 @ 06:17:16
URL: http://spessartin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0