Hela dagen blev lite smålat

Fortsatte vara lat även resten av dagen. Efter förra inlägget klädde jag på mig och gick ut och satte mig på altanen. Blåste dock en hel del så jag och mamma kom fram till att det var för kallt för att gå på längdskidor vid sjön idag. Ja, vi är kräsna! Blev sittande ett par timmar i alla fall och sedan började blåsten ge med sig så då blev det fika på altanen. Inte långt därefter ansåg jag att vi borde grilla korv när vi ändå var ute. Så pappa satte igång en engångsgrill eftersom ingen har orkat skruva ihop den riktiga grillen ännu. Efter många om och men (och lite rödsprit) så fick vi till slut en kolbädd som gick att grilla på.

Började att blåsa en hel del igen så vid 14 gav vi upp och gick in. Syster ringde strax efter och ville ha skjuts hem så mamma och pappa åkte för att hämta henne medan jag dammsög hela stugan och skurade badrummet. När jag ändå var igång torkade jag av alla dörrar också. De tre dörrarna in till sovalkoverna, halldörren samt badrumsdörren. Så nu är de rena och fina igen..:)

Knäppte inte så mycket bilder idag så orkar inte gå och hämta kameran nu. Knäppte jag nå kul och jag orkar så kommer det kanske en bild senare istället...

Nu tror jag att jag ska måla naglarna och sova lite middag. Fjälluften gör mig verkligen jättetrött. Börjar få lite färg i ansiktet iaf.. Skadar ju inte att få komma hem lite brun...:)

Kommentarer
Postat av: Sussi

Hej kul att du läser min blogg hoppas att du faller för mitt tjat,om man inte tjatar så fastnar inte sådant som är av betydelse för ens liv.

Kram

Sussi

2009-04-12 @ 21:19:39
URL: http://nuskakilonabort.blogg.se/
Postat av: Spessartin

Min erfarenhet av vädret norröver är att det går så fort när det väl börjar bli varmt, så nog kommer våren snart till dig också! Det känns så skönt och imorgon skall jag försöka gå en fotopromenad och fotografera en massa blommor! Jag älskar ju att ta makrobilder.

2009-04-12 @ 22:03:53
URL: http://spessartin.blogg.se/
Postat av: Spessartin

Jo, vi har gjort riktigt mycket här hemma den senaste tiden och det känns ås himla bra! Nu har vi äntligen kommit igång med en del projekt och avslutat vissa, som taktvätten, vilket vi är väldigt nöjda med. Nu skall vi ju byta rännor överallt på både garage och huset och så skall vi sätta upp utelampor, vilket innebär en del elkoppling och kabeldragning. Hittils är 2 av 8 lampor uppe...

2009-04-12 @ 22:05:25
URL: http://spessartin.blogg.se/
Postat av: Spessartin

Trots att vädret inte var det bästa idag så låter det ändå som om du har det så himla skönt! Förstår att fjälluften gör dig gott! Hoppas att vädret är bättre imorgon!

2009-04-12 @ 22:19:39
URL: http://spessartin.blogg.se/
Postat av: Sara K

Ska nog anställa dig som husa ja ;)

2009-04-13 @ 17:20:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0