Helt underbar dag

Kom fram hit igårkväll nån gång efter 21. Efter att ha packat in allt och packat upp maten och eldat lite och så myste jag i soffan med en kopp thé och tittade lite på tv innan det var dags att sova...

morse vaknade jag klockan sju och var hur pigg som helst. Gick helt enkelt inte att somna om så jag klev upp och då klev även mamma upp strax efter. Pappa var redan uppe och hade precis tänt en brasa så satt oss framför den med lite morgonfika innan vi väckte systers och åt frukost. Medan syrran gjorde sig klar så satt jag och mamma lite fjädrar i några kvistar så det iaf blev lite påsk ute på bron..:)


Var vid backen före tio någon gång och där blev det utförsåkning för hela familjen. Klarnade upp mellan varven så solen tittade fram. Var iaf varmt och skönt hela dagen och vi har alla fått en hel del färg så kanske var bra med lite moln idag så att vi inte brände oss helt. Bygger ju hellre upp solbrännan vart eftersom så att den sitter kvar bättre och eftersom vi ska vara här i flera dagar till så är ju chansen för att få en hel del färg ganska stor..:) Lunchen blev så klart kolgrillad hamburgare på altanen på Hamra. Jag har som vanligt inte världens snyggaste mössa men jag får väl skylla på att jag har hjälmen ovanpå förutom just när jag tog av mig den för att äta..:)

 


När vi kom hem fikade vi på vår egen altan och jag började läsa in en ny bok. När jag efter en stund blev rastlös så skottade jag fram förrådet där vi har skoterkälken. Riktigt tung blötsnö men desto bättre träning istället då..:) I övrigt har kvällen bjudit på en riktigt god påskmiddag och lite slapp framför datorn och tv'en. Orkade inte vara seriösare än så eftersom dagens skidåkning och snöskottning har gjort mig riktigt trött.. Nu ska jag se "Underbara älskade" som går på ettan och sedan sova så jag orkar upp och utnyttja morgondagen. Det ryktas om att det ska bli sol så jag håller en tumme..:)

Kommentarer
Postat av: Spessartin

Åh, vilken härlig dag ni har haft! Låter så himla mysigt!

2009-04-11 @ 00:36:20
URL: http://spessartin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0