Ingen "tjejig" Anki idag e

De som i vanliga fall beskriver mig som "tjejig" (jo, det finns faktiskt ett flertal) skulle nog inte ha känt igen mig om de hade mött mig igår och idag.. Osminkad med håret i en slarvig tofs under kepsen också jobbarbyxor som blev smutsigare för varje minut som gick... Inte direkt så som jag går på stan i vanliga fall kanske...

För att börja från början så var jag ute och kratta igår när pappa ringde och undra om jag kunde hjälpa honom att lasta massa element som skulle upp på skroten. Han hade bitit av en framtand och hade därmed fått ett förskjutet tidsschema som han inte hade räknat med så han tänkte att det gick fortare att bli klar om jag hjälpte till. Så efter att ha åkt och pumpat däcken till släpvagnen åkte vi och hämtade massa element från ett hus där de hade satt in nya i samtliga rum. Efter det fortsatte vi hem hit för att plocka upp de gamla elementen som låg här och sedan hade vi en riktigt full släpvagn så då blev det sopstationen. Efter det åkte vi till ett stort bygge där de är och jobbar just nu för att hämta upp en massa kabelskrot. Fortsatte hem hit med den och lastade av det för att sedan åka vidare och hämta en till släpvagn med elskrot också upp till soptippen en andra gång. Påvägen hem därifrån åkte vi förbi mamma för jag skulle in och hämta lite grejjer av henne. Hennes arbetskamrater kände inte igen mig i mina kläder och mammas kommentar var "Vad smutsig du är!" Hon är nog inte heller van att se mig sådan allt för ofta...;) Efter det skjutsade pappa hem mig iaf så jag åt en sen lunch och cyklade sedan ner på stan. Också blev det ett bröst och bicepspass på gymet. Riktigt lyckat pass och jag fick verkligen bra kontakt. Känns idag att det var ett bra pass också för har redan grym träningsvärk. Vill nog inte veta hur den kommer kännas imorgon...;) Sedan var det bara hem och duscha och äta och sedan bege sig till travet där jag som jag tidigare skrev blev kvar enda till det var dags att sova...

Imorse klev jag upp och uppdaterade mig på nätet för att sedan gå ut och börja kratta. Kom dock inte så långt innan pappa ringde och undrade om jag kunde tänka mig att åka med honom och hämta mer kabelskrot. Efter att ha gjort det blev det också ett lass med plåt som vi åkte med till Stena. Efter det hem och äta lunch för att sedan gå ut och kratta en stund medan jag väntade på att gymet skulle öppna. Väl på gymet blev det ben och mage. Körde alla övningar som jag skrev tidigare plus några till så dagens övningar innan det var färdigt blev:

Ben:
* Bensträck
* Liggande lårcurl
* Benböj i smith
* Utfall i smith
* Vadpress
* Benpress

Mage:
* Crunches (raka och sneda)
* Hängande benlyft

Kan lova att mina ben skakade när jag cyklade hem..:) Hem och duschade och åt och sedan gick jag ut och krattade klart norrsidan och tog reda på en hel skottkärra med kottar från skogstomten som jag gick ner med till en kompost vid älven som hela gatan använder typ... Sedan åkte jag, mamma och pappa iväg och hämtade hem två stora släpvagnslass med ved. Först fick vi fylla hela släpvagnen, sedan hem och stapla allt på lastpallat också samma sak en gång till. Sedan hann jag och pappa med lite krattning och flytt av en hel bunt med pallkragar på det. Så nu har jag verkligen använt kroppen i två dagar, hur skönt som helst och det fortsätter nog imorgon också...:)

Gav upp vid 21 ikväll iaf och gick in och gjorde lite thé och mackor medan vi tittade på House.. Nu sitter jag här och läser lite bloggar och chattar lite på msn. Sedan blir det sova så att jag orkar med morgondagen också. Förutom fysiskt arbete här hemma så ska jag och Sara ut och cykelträna lite inför Tjejvättern imorgon också. Så sömnen känns väldigt viktig nu när jag tränar och står i som jag gör..:)

Kommentarer
Postat av: Spessartin

Men visst är det ändå lite härligt att jobba och bli riktigt smutsig - det kan jag tycka även om jag älskar att vara sminkad och ha snygga naglar och så, men ibland... då vill jag bara jobba som tusan och då får det gärna synas =)

2009-04-23 @ 21:42:10
URL: http://spessartin.blogg.se/
Postat av: Spessartin

Men visst är det ändå lite härligt att jobba och bli riktigt smutsig - det kan jag tycka även om jag älskar att vara sminkad och ha snygga naglar och så, men ibland... då vill jag bara jobba som tusan och då får det gärna synas =)

2009-04-23 @ 21:43:57
URL: http://spessartin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0