Killar är som bussar

Jag sitter och halvkollar på Talang just nu och hörde en kommentar från en komiker som jag tyckte var riktigt bra och måste citera...

"Killar är som bussar. Om du missar en behöver du inte oroa dig för det kommer snart en ny och kör över dig!"

Skrattade något grymt för just så har det verkligen känts för mig (och säkert för många av er andra också) vissa gånger. Dock har jag lärt mig en sak. En person kör inte över en om man inte låter denna göra det... Sedan jag lärde mig det så har jag också betydligt bättre relationer (även på vänskaplig nivå) för vänskap och kärlek handlar inte om att köra över varandra utan om att stötta och stärka varandra...

Kommentarer
Postat av: Mia

Haha den där kommentaren va bra! "..snart kommer en ny och kör över dig!" hihi

Såg inte Talang för övrigt.



Kul att du gillade min blogg ^^,

Jag tycker bloglovin är krabbigt så jag sparar bara mina favoritbloggar i favoriter på datorn, funkar bra de me ^^, hihi



Tackar för dina ord! Det värmer alltid att veta att det finns de som hoppas för mig :-)

Oron över att inte kunna få barn har jag inte, det kollade jag upp så många gånger innan då jag opererades första gången. De kan tydligen ta flera cm från livmoderhalsen utan att det försämrar chansen.

Största rädslan som egentligen sitter innerst inne, det är att jag trots operationer, kommer utveckla cancer i framtiden.. Det ligger i släkten och när jag uppenbarligen såhär tidigt visar tecken på cellförändringar, då skapar det oro..

Men jag ska ringa på måndag för att kolla upp allt ordentligt och stilla oron :-)



Tack för din söta kommentar! :-) Kram och trevlig kväll!

2009-04-17 @ 21:32:40
URL: http://mimod.blogg.se/
Postat av: Spessartin

Ja, för familjefriden kanske det är bäst att låta bli lungörten så länge =) Jag får fota några fler bilder och lägga ut så får du njuta av dem från min blogg =)

2009-04-17 @ 21:56:19
URL: http://spessartin.blogg.se/
Postat av: Spessartin

Hehe, nä, jag ser verkligen inte bara en grop med grus, men det är samma sak med varenda sten, varenda bergskärning längs vägen, det finns sååå mycket att titta på coh folk tror man är knäpp. Jag är väl lite skadad av yrket, men jag tycker verkligen det är så grymt intressant så jag kan titta läääänge och väl om jag hittar nåt bra. Det jag facineras över är ju hur naturen kan bilda så otroligt häftiga formationer, om det så är ändmoräner, som i det här fallet, eller gångar i berggrunden som syns jättetydligt. Det finns en fantastisk skärning vid Liseberg, jag kör nästan av vägen varenda dag när jag åker förbi den bara för att den är så fantastisk!

2009-04-17 @ 21:58:35
URL: http://spessartin.blogg.se/
Postat av: Mia

Jo men precis, de håller ju jättekoll på en efter sånt här, så det är skönt. Så det gäller bara att stå ut nu antar jag, se vart allt leder och inte deppa ihop totalt. Kanske bara nån stund ibland ;-P



Jo men det kan ju va så, att delar av Pippi spelades in i Norge, kanske just vinteravsnitten, eftersom det säkert blev mer snö där :-P hihi



Ha en superkväll nu, nu ger jag upp datorn för ikväll! :-P

2009-04-17 @ 22:11:41
URL: http://mimod.blogg.se/
Postat av: Anonym

tack för din fina kommentar på min blogg!



apropå citatet om killar och bussar så finns ju alltid denna också: killar är som toaletter, de som inte är upptagna är fulla med skit. (fast den var ju inte så positiv precis...)



trevlig kväll till dig!!

2009-04-17 @ 22:34:13
URL: http://traningsgladje.se
Postat av: Spessartin

Jag är ju fräslt i geologi, ett ämne som man inte direkt läser mycket om i skolan direkt, men jag tycker det är grymt intressant. Jag kan varmt rekommendera dig en bok som heter Geologi - material och processer av Bengt Loberg. Den är fantastiskt bra skriven och beskriver geologi på ett bra och enkelt och tydligt sätt. Den är inget man kanske läser från pärm till pärm, men ett kapitel då och då är väldigt bra. Det var när jag började förstå geologin som vi ser runt omkring oss som jag började förstå hur otroligt häftigt jordklotet är... nåväl, jag skall inte babbla sönder dig om det där, men läs boken, den finns garanterat på biblioteket, för där finns mycket nyttigt även för den som är helt ny i ämnet!

2009-04-18 @ 07:34:04
URL: http://spessartin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0