Mestadels mulet

Idag var det mulet när vi vaknade. Optimist som jag är så gick jag iaf ut på altan och satt mig med min bok. Så nu är två böcker utlästa sedan jag kom hit. Kommer med andra ord bokrecensioner senare någon gång när jag orkar lägga upp dem. Efter att ha suttit ute och läst en stund så bestämde vi oss för att åka över till Bräcken i Norge för att köpa spirallimpa. En utlandsvistelse hanns också med idag med andra ord...haha...

När vi kom hem sprack solen fram mellan molnen med jämna mellanrum så satt oss på altan och väntade på att grillen skulle bli redo för att göra hamburgare på. Hamburgarna var grymt goda och osten vi lade på var verkligen pricken över i. All mat smakar godare när man äter den utomhus för övrigt tror jag...:)

Jag har fått åka pulka idag med. Granndottern hade tråkigt sade hennes mamma så jag sa att fick hon tråkigt kunde vi ju gå och åka pulka. Bara en timme senare kom dotterns pappa och knackade på och undrade om jag ville åka pulka med dottern. Sagt och gjort så blev det pulka idag med då..:)

När vi kom hem igen så tog jag och mamma en promenad till Hamra för att handla lite och sedan hem och duschade och gjorde middag. Nu har vi precis fikat och sitter och tittar på Rent Hus... En sak är säker, hade jag städmani innan så blev den värre nu...;)


Bild från igår när jag och mamma gick med längdskidorna på sjön...

Kommentarer
Postat av: Marias Kakburk

Tack:)!



Tur är det väl att det finns massor av andra goda kakor som du kan äta av som inte har banan i:) Blev lite nyfiken, vad är det som gör att bananerna "blir värre" om de är mogna?



Hoppas att du får en härlig morgondag!

2009-04-15 @ 21:26:15
URL: http://www.hemmetsjournal.se/mariaskakburk
Postat av: Spessartin

Svarta bilar är svinsnygga. Min är metallic så den har små korn av guld och blått i sig, så himla snyggt när solen skiner på den! Sen när den är smutsig, ja då ser den hemskt eländig ut :S

2009-04-15 @ 21:32:59
URL: http://spessartin.blogg.se/
Postat av: Sara K

Åh va härligt!

2009-04-15 @ 21:49:47
Postat av: Spessartin

Vad härligt att läsa så mycket böcker, önskar ja ghade tid och ork till det jag också.



Och pulkaåkning är ju så otroligt roligt!

2009-04-16 @ 21:03:25
URL: http://spessartin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0