Påskkärringar och packning

Imorse klev jag upp och åkte till affären och handla lite småsaker med mamma och skjutsade henne till jobbet. Sedan fortsatte jag till farbror där jag fixade internet på den nya datorn och såg till att den uppdaterades. Efter det åkte jag hem och packade och väckte syster för när mamma fick lunch så åkte vi och hämtade henne och köpte lite blommor. Jag och syrran hann även med att köpa lite påskgodis och på vägen hem stannade vi på kyrkogården och satt en kruka med påskblommor på pojkarnas grav... Köpte även en kruka som ska stå på mormor och morfars grav som vi ska ställa dit när vi åker förbi senare...

Har precis käkat så nu ska jag packa ihop det sista och dammsuga här hemma innan det är dags att hämta mamma klockan fyra. Då blir det bara hem och packa det sista i bilen och bege sig.. Här regnar det just nu så jag hoppas det blir bättre väder än så i fjällen...

Kom två påskkärringar och plingade på dörren nyss för övrigt. Lite roligt för har inte varit så mycket barn på gatan förut sedan min och systers årskullar gick påskkärring. Nu börjar de dock de "nya" barnen att ha åldern inne..:)



Kommentarer
Postat av: Marias Kakburk

Tack snälla, va roligt att höra:)



Hoppas att du får en härlig påsk!

2009-04-09 @ 15:38:17
URL: http://www.hemmetsjournal.se/mariaskakburk
Postat av: sabina

men va roligt att du tittade in här! tack så mkt för tipset!

2009-04-09 @ 18:08:32
URL: http://nyttigabloggen.blogg.se/
Postat av: Spessartin

Jo, det känns skönt att vara ledig, verkligen jätteskönt! Det är en del vi känner att vi vill ha gjort med huset och då passar det perfekt med fem dagars ledighet. Nu är vi på gång med lite av varje, så himla skönt!

2009-04-09 @ 22:29:14
URL: http://spessartin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0