Röros

Det blev varken Hamra eller Funäsdalen idag. Blev Norge och Röros istället. Inte stort alls men ändå mysigt att gå runt där bland husen och de affärer som finns. Jag hittade massa fina inredningssaker jag skulle vilja ha men kan inte gärna köpa mer och lägga på hög nu. Jag har en stor känsla av att allt jag redan äger inte kommer att få plats i min kommande lägenhet ändå. Om inte kan jag ju iaf vänta med att handla till jag har den där lägenheten...:)


Känner ni igen backen som Pippi Långstrump rullade ned sin stora snöboll för?!



Ett före detta apotek med lite egen ingång...



En lagomt grön byggnad....



Hästar som går mitt inne i byn. Riktigt lantligt mysigt....:)

Kommentarer
Postat av: Spessartin

Vilken mysig liten stad ni har varit i idag.



När det gäller lungörten vet jag inte om den går att få från frö, eller hur man gör med den riktigt, men det går ju att kolla upp och om inte annat så finns den säkert på plantskolan att köpa. Här finns den i mängder, så mycket att jag faktiskt har rensat bort den delvis, varför den nu börjat växa i komoposthögen, men det gör inget för den är väldigt vacker, men man skall tänka på att den är en effektiv marktäckare helt klart =)

2009-04-17 @ 19:14:55
URL: http://spessartin.blogg.se/
Postat av: Mia

Vilken mysig stad! Är det där Pippi spelades in, eller bara just backen? I Norge, landet Norge alltså? Trodde hela Pippi spelades in i Sverige :-P

2009-04-17 @ 21:34:34
URL: http://mimod.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0