Sommaren är på gång

Sommarvädret har börjat komma litegrann nu. Var 17 grader i skuggan idag, hur skönt som helst. Gick ut och krattade klart på gräsmattan på skogstomten och bakom långsidan på huset så nu är hela hustomten färdig och även gräsdelen på skogstomten som sitter ihop med hustomten. Bara gräsdelen som är ner mot vägen på skogstomten kvar och det är inte alls mycket. Dock har det legat en stor snöhög där hela vintern så hade inte torkat upp så bra ännu. I brist på andra bilder så får ni väl se dagens krattning då...*ler*

Här kommer en före- och en efterbild på en del av gräsplätten på skogstomten. En massa löv från början och sedan en stor hög att skyffla bort. Blev tre fulla skottkärror innan hela var väck...

  

Bakom långsidan på huset har grannarna (eller de som bodde i huset innan de som bor där nu) gjort en pilhäck som tappade löven så sent att de aldrig blev uppkrattade alls ifjol. Därför var det extra mycket där nu i vår...

  

Efter krattningen var det dags för lunch som jag avnjöt i solen på altan. Lutade mig bakåt och skulle sola en stund efteråt och somnade i en halvtimme. Kroppen behöver vila för att bygga muskler så känns som att den helt klar var värd det. Efteråt så tog jag cykeln till farmor. Blev lite mjukare iaf. Som tur är så är det inte mer än 1.5km dit. För något länge cykelpass hade jag inte orkat med idag....hehe... Har stretchat en del idag iaf så jag hoppas det känns lite bättre imorgon...

Kommentarer
Postat av: Mela

ja nu är sommaren på väg verkligen!

hade strålande sol, klarblå himmel och 19grader varmt här igår! UNDERBART! =)



Ja visst är det skillnad? =)

Först när man ser bilder sådär bredvid varandra som man själv ser skillnaden, man märker ju lixom inte så stor skillnad själv när man ser henne varje dag =)

2009-04-24 @ 09:42:48
URL: http://nevertheless.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0