Trött

Är riktigt trött just nu så blir inget långt inlägg. Inga bilder heller för mitt minneskort blev fullt så knäppte kort med mammas kamera idag och vet inte riktigt var den är nu och hon gick och lade sig nyss. Därför blir det inga bilder förrän imorgon igen....

Vaknade även imorse upp till en klarblå himmel som har hållt i sig hela dagen. Jag och mamma tog våra längdskidor och gick ner på sjön och gick bortåt Hamra till, hur skönt som helst. Sedan blev det korvgrillning till lunch på en engångsgrill igen. Sedan spenderades eftermiddagen solandes på altan med en bok... Blev lite rastlös ett tag så då skruvade jag ihop grillen som mamma och pappa köpte för x antal år sedan men inte har kommit sig för att sätta ihop.

Vid 17 gick vi in och duschade och bytte om och åkte in till Funäs för att äta på Veras. Jag och pappa åt entrecoté och mamma åt fläskfilé. Det var riktigt gott och jag som är hungrig av mig åt även upp mammas rester. Riktigt mätta blev vi iaf så var inte jätteinspirerande att gå på ICA efter det e...haha...

När vi kom hem värmde vi hjortronsylt som vi åt med vaniljglass, mums mums...:) Nu ska jag iaf bege mig mot sängen så jag orkar med morgondagen också. Fjälluften gör mig som sagt riktigt trött... Hoppas ni också har haft en solig och bra dag!

Kommentarer
Postat av: Mela

ja nog blir man trött av friskluft!

Dopet blev helt perfekt! hon kunna inte ha uppfört sig på något bättre sätt än de hon gjorde :)

Sååå stolt så över min lilla gris! =D

2009-04-14 @ 23:59:57
URL: http://nevertheless.webblogg.se/
Postat av: Helena

Åh varm hjortronsylt med glass det är lyx! Så gott och enkelt :)

2009-04-15 @ 10:47:20
Postat av: Spessartin

Att så och se saker växa är så otroligt roligt tycker jag. Det ligger väl nåt primitivt bakom det antar jag. Sen är det ju så att en morot smakar absolut godast när man tar den direkt ur jorden... tycker verkligen du skall passa på att utnyttja dina föräldrars grönsaksland och odla lite!

2009-04-15 @ 16:07:22
URL: http://spessartin.blogg.se/
Postat av: Spessartin

Jösses vad ni verkar ha det mysigt! Helt underbart ju! Och hjortronsylten... jag blir så avis! =)

2009-04-15 @ 16:34:56
URL: http://spessartin.blogg.se/
Postat av: Spessartin

Rödbetor är så gudomligt gott! Kokta med smör och salt är det helt fantastiskt.



Annat som är bra att odla är ju palsternacka om man gillar det. Vi testar även kålrot för första gången i år. Lök är ju alltid en höjdare! Vi köper små mini-lökar som vi sätter och som sen blir stora fina lökar. Rädisor hör sommaren till så det tycker jag absolut! I år testar vi även svartrötter så får vi se vad det kan bli med dem... det finns sååå mycket. Persilja och dill är bra att ha och sen frysa in och ha under hela året...



Sen har jag sått en rad med astrar bara för att jag tycker att de är så vackra snittblommor...

2009-04-15 @ 20:17:53
URL: http://spessartin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0