Avokadosoppa

Middagen idag blev en lättare middag. Eftersom vi äter middag så sent i det här huset när vi äter tillsammans nu för tiden så tänkte jag att om jag ser till att äta någonting efter jag har tränat så kan vi äta något lättare där vid 18.30. Eller brukar vara vid den tiden iaf eftersom Björkmans stänger 18 så brukar det ta ungefär en halvtimme innan mamma är hemma. Dagens middag blev iaf avokadosoppa med vegokaviar och créme fraiche. Perfekt med vegmat ibland så kan hela familjen äta samma sak. Annars måste vi ju göra två rätter om syster också ska kunna äta. Den var riktigt god iaf. Just nu har jag inte receptet här och kommer inte ihåg mängden av allt exakt i huvudet heller så jag återkommer med receptet imorgon. Här kommer en bild på "mästerverket" iaf...;) Tog en bild på systers tallrik innan hon hann äta upp den...




Jag har i stort sett läst ut boken jag höll på med också men orkar inte skriva någon recension idag, men imorgon så lovar jag att den kommer....

Kommentarer
Postat av: Spessartin

Det där verkar inte alls helt fel! Vi säger hela tiden att vi vill äta mer soppa till middag, och är det vegetariskt är det ju ännu bättre, vi har som mål att äta vegetariskt en gång i veckan till att börja med, gärna mer!

2009-02-28 @ 19:51:34
URL: http://spessartin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0