En dag på skoter...

Eftersom mamma inte är med de här dagarna så bestämde jag mig för att det var bäst att ställa klockan på 8 imorse för att vara säker på att vi inte skulle sova bort hela dagen. Så klockan 8 imorse klev vi upp och gjorde en brasa och småhängde lite framför nyhetsmorgon på tv. Efter en sedvanlig frukost för att orka med dagen gick vi ut och tog fram skotrarna. Eftersom det hade lossnat en packning från en av dem så bestämde vi oss för att åka in till Funäsdalen för att höra på verkstaden om de kunde säga var den kom ifrån eftersom vi inte hittade det. Det var nypistat och helt underbart underlag att åka på. Så var riktigt skoj att köra. Fem meter brett och nypistat, då kan det inte bli bättre. Syns inte att det är nypistad på bilden nedan dock...



Väl där nere var vi och tankade skotrarna på macken och sedan åkte vi till verkstaden. Där konstaterade de att det var en packning på pappas skoter som hade pajjat så fick lämna in. Därför fick vi dela skoter hem... Stannade och köpte grillade hamburgare på Hamra till lunch innan vi åkte hem. Väl hemma skottade vi lite snö och höll oss ute så länge solen var framme. Sedan åkte vi iväg och köpte tidning också hem och fika. Bilden nedan är tagen när vi är påväg från Hamra och hem...



Nu har jag även hunnit med en lång och varm dusch så nu är jag som ny.. Har även hunnit med att sätta på potatis så nu är det bara att vänta på att den blir klar så att det kan bli middag. Sedan blir det väl Let's Dance klockan åtta...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0