En lagomt skön söndag...

Idag har det varit en lagomt skön söndag. Mamma väckte mig vid halv tio så då klev jag upp och åt frukost med henne och pappa. Ägg, youghurt med flingor och två mackor, precis som varje dag på slutet med andra ord. Det här med frukost har ju aldrig riktigt varit min grej så jag är riktigt stolt över mig själv att jag har börjat kunna äta så mycket direkt på morgonen..:)

När klockan närmade sig 11 begav jag och mamma oss ut för att köpa en ny stekpanna. Vi kom hem med två stekpannor, ett stänkskydd, tre skärbrädor, lite färgglada muffinsformar och lite annat smått och gott. För mig blev det ett hundrapack med plastfickor så nu ska jag banne mig börja fixa till ett receptpärm...

Vi åkte även förbi Bolle påvägen hem. Alla fem backar var öppna och de såg helt okej ut så jag måste nog nästan åka dit och åka någon dag i veckan om jag inte får någon annan skidåkning...

När vi kom hem åt jag lunch och sedan gick jag och mamma ut på en promenad på drygt 90 minuter. Riktigt skönt ute även om det var tunggått för var inte plogat på gångvägarna efter nattens snö ännu... När vi kom hem lade jag mig i soffan och bara låg och titta resekataloger och bara var i en timme, hur skönt som helst..:)

Efter middagen gjorde jag en sats med tobleronemuffins så har blivit muffins och vaniljmunkar till fika nu ikväll..

Jag har med andra ord haft en lugn och skön söndag utan några speciellt häftiga händelser men skönt ändå...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0