Grabben i graven bredvid

Det var alltså boken som jag har hållt på och läst. Kanske inte är mitt första val av bok egentligen men hittade den för tio kronor i somras och tänkte att det kunde ju vara roligt att läsa den eftersom jag har sett filmen. Orkade dock aldrig släpa med mig boken till Trollhättan så läste den nu istället.



På baksidan av boken står det:
Varför skulle det vara så omöjligt att få ett förhållande att fungera mellan två obundna människor i mogen ålder som drivs av en stor längtan och ljudligt tickande biologiska klockor? När de dessutom drabbats av en fullkomligt oväntad passion där på kyrkogården?
Hon är en barnlös änka med kyligt intellekt och en bostad så prydlig att den verkar allergisanerad. Han är en sliten småbonde som inte kan räkna sina arbetstimmar ens om han tar till tårna. Och känslorna är starka: "Det sa inte klick precis", säger han. "Det kändes mera som när jag råkade luta mig mot elstängslet."
Ett tragikomiskt vardagsdrama om kärlekens möjligheter och omöjligheter.

Min åsikt om boken är att den är lättläst och i alla fall jag kunde läsa den samtidigt som jag kolla på tv typ...:) Det jag inte riktigt gillar med boken är att den blir lite för lättläst enligt min smak. Det blir lite för mycket talspråk och nästan lite mer som två dagböcker. Varannat kapitel är skrivet utifrån hans tankar och varannat utifrån hennes. Dock är dessa kapitel väldigt korta, oftast 3-5 sidor, vilket gör den lite hoppig. Samtidigt är det intressant att se olika saker utifrån dem bådas perspektiv.

Avslutningsvis är den som det står på baksidan lite tragikomisk och helt okej att läsa. Så vill ni ha en lättläst bok och kan stå ut med att typ veta slutet (om ni nu har sett filmen) så tycker jag ni kan läsa den. Förvänta er dock ingen djup bok för det är det inte enligt mig.

Nästa bokrecension blir förmodligen på en deckare. Jag hoppas att böckerna jag har beställt ska komma till jag åker på torsdag så jag kan roa mig med lite läsande då. De är dock inte skickade än så håll en tumme att de skickas imorrn...:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0