Andras plåga av Val McDermid

Eftersom jag verkligen älskar att läsa deckare så kändes det som ett måste att köpa den här boken när jag hittade den på rea i somras. Boken fick inte följa med till Trollhättan så passade på att läsa den nu istället. Lite mörk bild men det får ni ta...



På baksidan av boken står det:
Val McDermid tillhör numera de stora deckarförfattarna. Hennes böcker säljs över hela världen i stora upplagor. I Andras plåga ställs Tony Hill och Carol Jordan inför en serie "omöjliga" mord. Morden överensstämmer, märkligt nog, i minsta detalj med några mord som ägde rum några år tidigare. Förövaren då var Derek Tyler, men han sitter inlåst och kan omöjligt vara den som begått de nya morden. Medan Tony försöker knäcka Tyler beslutar sig polisen för att ge sig in i en operation som spårar ur fullständigt. Lockbetet försvinner. Hela Tony Hills psykologiska förmåga och Carol Jordans alla polisinstinkter krävs för att lägga pusslet rätt.

Jag gillar som sagt deckare och den här var helt klart en bok i min smak. Jag gissa mig inte till slutet förrän jag fick det givet (vilket jag i många böcker brukar göra långt tidigare) och boken var väldigt spännande. I början av boken hände det kanske inte jättemycket utan det började hända mer saker en bit in i boken. Detta gjorde dock inget då den ändå var väldigt bra.

Gillar du deckare så är boken helt klart värd att läsas. Polisarbetet tillsammans med det psykologiska tänket som finns bakom gör att boken blir väldigt intressant samtidigt som den är väldigt spännande...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0