Är det konstigt att man blir lite less?!

Har suttit och ringt arbetsförmedlingen idag för att rapportera mitt jobbsökande. Det gick väl bra, hon var nöjd med det jag hade gjort lät det som iaf... Hur som helst så skulle jag ringa min handläggare på arbetsförmedlingen här hemma för att få reda på när jag egentligen ska bli kallad för att få börja i Ungdomsgarantin, känns ju som att jag vill komma in i den så fort jag får eftersom jag i så fall får mer hjälp i mitt jobbsökande....

Hur som helst så hade jag tydligen fått en ny handläggare, fast det hade så klart ingen upplyst mig om. Den nya handläggaren jag har var tydligen sjuk iaf så nu skulle en annan dam kontakta mig under dagen. Det komiska i det hela är att hon damen på arbetsförmedlingen här som jag fick prata med frågar under tiden jag pratar med henne om jag inte skulle kunna tänka mig att plugga...?! Det svar jag lyckades få fram var att med en civilingenjörsexamen och en civilekonomexamen så är jag ju mer sugen på att börja jobba än på att plugga ännu mer.... Hon bad om ursäkt när hon tittade närmare i mina anteckningar men jag måste ju säga att lite komiskt var det..:)


Nej. nu ska jag sluta beklaga mig för en stund och försöka få tag i något företag som vill ha mig som anställd...


Kommentarer
Postat av: Marias kakburk

Tack snälla:)



Tips välkomnar jag varmt! Har du provat mitt recept på nyttigt matbröd som jag gjorde i Nov eller dec, riktigt gott!:)



Ha det så bra

2009-03-17 @ 13:23:30
URL: http://www.hemmetsjournal.se/mariaskakburk
Postat av: Spessartin

Alltså, den där jävla arbetsförmedlingen. När jag var där efter examen så frågade dom mig vad en geolog är för något... då gav jag upp.

2009-03-17 @ 21:07:56
URL: http://spessartin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0