Åter i Bollnäs

Nu är vi tillbaka i Bollnäs igen. Kom hit strax efter tre i eftermiddag. Efter att ha packat upp, dammsugit, städat båda toaletterna, vattnat blommorna och fixat till här hemma så tog jag och mamma en promenad ner på stan. Där hittade jag en längdskiddräkt, så nu har jag lite bättre kläder att ha när jag ska åka längdskidor. Ska jag hålla på och åka till fjällen så ska jag banne mig ha riktiga kläder också..:) Bild kommer upp senare.... Efter det gick vi och hämtade ut mitt bokpaket och sedan gick vi och handlade lite frukostbröd. Sprang även på lite påskfjädrar och servetter som vi passade på att köpa...

Efter inköpen blev det en promenad hem igen. Åt lite middag och sedan läste jag igenom veckans lokaltidningar som hade kommti medan vi var borta. Svarade på dagens mail och lite sådant. Just nu sitter jag och halvtittar på Lyxfällan... Helt sanslöst hur dålig koll vissa har på ekonomin. Visst, jag gillar också att shoppa men inte för pengar jag inte har. Ett sparande och en buffert går ju helt klart före shoppingen.

Nu ska jag fixa med lite annat. Återkommer kanske med en bokrecension lite senare så får ni bilder på dagens shopping imorgon istället...

Kommentarer
Postat av: Spessartin

Det står ju att det söks den tjänsten över hela landet. Jag vet att hos oss i Gbg har vi inte just den avdelningen representerad (tror jag), men saken är den att det är väldigt flexibelt. Vi har en från Vattenkraft som är en avdelning helt själv hos oss, för han ville bo i Göteborg och då ordnade man det så att han fick det, så det finns alla möjligheter. Jag tycker absolut du skall ta kontakt med Marina Morin och kolla läget!



Förstår om Sthlm inte är så lockande, för jag tycker inte heller om den stan alls. Jag blir så stressad och den är för stor och faktiskt ganska ful.



Du får gärna berätta för mig om du ringer och pratar med personal där eller mailar eller nåt, alltid kul att veta vad de säger =)

2009-03-05 @ 22:03:15
URL: http://spessartin.blogg.se/
Postat av: Spessartin

Klart bra att ha bra utrustning om du vill åka mycket längdskidor, bra kläder är ju så himla viktigt!



Det där med Lyxfällan är skrämmande och facinerande samtidigt, ärligt talat så tror man ju inte att folk är ritkigt kloka när de spenderar pengar de inte har, tar sms-lån och är allmänt korkade. Då blir jag väldigt uppgiven när jag ser sånt....

2009-03-05 @ 22:05:14
URL: http://spessartin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0