Blondinkommentarer

Eftersom jag har spenderat helgen med Carro har det så klart blivit en del "blondin"kommentarer från oss både, vi måste ju leva upp till att vi är de blondiner vi faktiskt är ibland och inte vara smarta jämt..;) Därför tänkte jag bjuda på ett par av våra kommentarer här på bloggen.

Vi står inne på en affär och diskuterar huruvida vi kommer att komma upp i 400 kr eller inte.
Jag: "Den här kostar 130 kr och de här 170 kr, det blir väl 400 kr?"
Carro: "Ja!"
Jag: "Perfekt då får jag jag ju ett presentkort..."
Till den kommentaren måste jag dock tillägga att vi faktiskt insåg ganska snart att vårt resonemang inte gick ihop så jättebra. Dock har jag ingen vettig bortförklaring mer än att jag var trött. Kan ju tyckas att jag med en ingenjörsexamen och en ekonomexamen kan räkna så enkel matte men är man ledig så är man..;)

Den andra kommentaren står Carro för när vi har en diskussion kring träning med Calle.
Carro: "Jag använde de lätta vikterna sist jag var på gymet för de är rosa. De andra tyngre vikterna är ju fula!"
Då undrar vi förståss allihopa varför Carro går och tränar. För att se snygg ut eller för att få bra träning?!...Ibland är du för goo gumman...:)

Sista kommentaren får bli när vi står och väntar på bussen och jag kommer på den briljanta idén att ge en ledtråd om vad det är i ena födelsedagspaketet som jag och Carro köpte till Calles klasskompis.
Anki: "Vill ni ha en ledtråd så kan vi säga "blubblblubbl" (jag låter som något bubblande) om paketet som ser ut som en smällkaramell."
De enda som tyckte det var en bra ledtråd på såpbubblor var jag och Carro. Jag försökte få fram att det var bubblor men killarna tyckte bara det lät som vatten eller något som sjönk. Jag och Carro hade riktigt roligt åt det iaf, förmodligen mest pga att vi hade ett par glas vin respektive alkoläsk i oss...:)

 

Kommentarer
Postat av: Spessartin

Så jäkla gott med såna kommentarer, jag brukar vara grym på att häva ur mig såna jag också! Kanske borde publicera dem i bloggen?

2009-03-31 @ 14:33:08
URL: http://spessartin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0