Dagens shopping

Dagens shopping har inhandlats från Gymgrossisten. Det blev två stycken paket bestående av 4 kg Gainer Pro och 60 st kapslar med Omega-3, ett paket med vaniljsmak och ett med chokladsmak. Jag har inte riktigt gillat chokladsmaken tidigare men syster ville ha den så får väl smaka lite med henne nu och se om jag har ändrat mig..:) 8 kg kosttillskott borde vi ju klara oss på ett bra tag iaf.


(Bilden är tagen från Gymgrossisten)

Har kört på WHEY-80 tidigare men kände att även om jag gått upp hälften av de kilon jag har tappat senaste halvåret så vill jag ju ändå upp de sista kilona också så det kan ju vara värt att testa Gainer Pro iaf. Så håll tummarna för att jag blir nöjd med det.. Efter den här shoppingen är jag redo för vårens träning iaf...:)

Kommentarer
Postat av: Spessartin

Det här meda tt man måste ha nya grejjer hela tiden fattar jag bara inte. JAg menar, om man MÅSTE ha en ny mobil och inte har 2000 kr så kan man gå och köpa en ny på Clas Ohlson för typ 300 spänn. Men jag tror att människor som inte har pengar får en kick av att för en kort stund låtsas att de har råd med någonting som de faktiskt inte alls har råd med egentligen. Avbetalning är ajja bajja. Jag anser att man skall ha ett sparkapital så att man kan köpa sådant som är absolut nödvändigt, har man inte det så får man vackert lida lite faktiskt. Typ om man har bil, då får man ju ha ett antal tusen undansparade om det är nåt som går sönder med den exempelvis. Eller som vi, nu när vi bor i hus, man vet ju aldrig när varmvattenberedaren rasar liksom... =)



Jag har bara två lån, studielån och huslån. Det är okej lån. Bil-lån är också okej, men som tur är har jag inga lån på mitt vrålåk, vilket känns ganska bra =)



När man ser Lyxfällan blir man ju helt hysterisk och sen uppgiven... vilka människor...

2009-03-06 @ 18:05:55
URL: http://spessartin.blogg.se/
Postat av: Spessartin

Just Marian Keyes har jag väldigt svårt för, den första boken jag läste av henne tyckte jag om, men sen blev det så tjatigt att jag blev helt less. Jag har kvar böckerna, men de är verkligen på nåder i bokhyllan.



När det gäller boktips så kan jag tipsa om Jerker Virdborg - Svart krabba, John Fowles - Illusionisten - två riktigt bra böcker som har satt spår i mig, som jag fortfarande tänker på fastän det är många år sedan jag läste dem nu.



Sen finns det ju många jättebra brittiska deckarförfattare, där jag tycker att Rennie Airth, Peter Robinsin, Stephen Booth och Reginald Hill är helt grymma! En sliskig kärlekshistoria, som jag faktiskt tyckte om är Där vågorna bryts av Anita Shreve. Verkligen en bok som jag egentligen inte borde ha gillat, men som jag tyckte mycket om, som sagt, lite sliskig, men jag tyckte ändå om den.

Hua, det finns många bra som tur är, jag har säkert många många fler tips =)



Kontaktade du VF idag? Hur gick det isf?



Skall njuta allt jag kan imorgon! Ha en skön helg!

2009-03-06 @ 22:37:21
URL: http://spessartin.blogg.se/
Postat av: Spessartin

Nä, hur folk resonerar är verkligen facinerande tycker jag.



När det gäller studielånet tycker jag det är rätt surt, men jag vet samtidigt att jag absolut inte hade varit där jag är idag om jag inte tagit det, och jag ångrar det inte en sekund. För egen del hann jag aldrig jobba extra när jag pluggade eftersom jag oftast läste 30 p istället för 20, så jag hade fullt upp, men jag är så nöjd med allt ändå. Jag betalar ungefär 2000 kr i månaden till CSN vilket är mycket pengar, men å andra sidan så ser man ju faktiskt att skulden krymper och det är ju ganska nöjsamt faktiskt =)



Huslån är inte farliga, så länge man inte tror på bankens månadskalkyler och passar sig från att förköpa sig. Det finns ju folk som lånar 3 miljoner och på fullt allvar tror att det är okej månadskosnad. Det är det ju inte riktigt, och nåt vi har lärt oss, men på varsitt håll är att det inte är roligt att dras med höga boendekostnader, så vi tyckte det var helt okej att köpa vårt bruna, numer vita, hus för en summa som var helt okej och där vi faktiskt per person har lägre månadskostnad idag än vad jag hade för min studentetta. Konstigt på sätt och vis. Fast nu har man ju bil och att det blir lite andra driftkostnader på huset, men det är det ju värt! Har du kollat vår husblogg?

2009-03-06 @ 22:42:51
URL: http://spessartin.blogg.se/
Postat av: Spessartin

Det var ju fredag och det är ju ett statligt företag så man skall nog inte förvänta sig för mycket ler Men som sagt, kolla upp, jag tror verkligen det kan vara värt! Jag tycker att VF är bra arbetsgivare med bra förmåner och en bra organisation, jag är helnöjd, förutom med vår L då, men det är ju snarare en chefsfråga mer än en företagsfråga så att säga.

2009-03-06 @ 22:44:23
URL: http://spessartin.blogg.se/
Postat av: Spessartin

Japp, jag betalade 3000 kr för 29 kvm, det är rätt mycket när man är student.



Husbloggen har adressen enligt ovan! Du får kolla de äldsta inläggen först och sen gå framåt i tiden så får du se ett brunt hus, på både utsidan och insidan, bli vitt! =)

2009-03-06 @ 22:55:55
URL: http://lannestock.blogg.se/
Postat av: Spessartin

Funkar det inte via henne, så säg till mig så fixar jag namn och telefonnummer till lite chefer inom affärsområdet BD, inga problem... =)

2009-03-06 @ 23:05:23
URL: http://lannestock.blogg.se/
Postat av: Spessartin

De där studenthyrorna är hemska! Jag fattar inte att de kan med att ta så höga hyror faktiskt. Det är hemskt!



Nä, nu är det dags att lägga sig här så att man orkar med morgondagen, det är ju mycket roligt som händer då!



God natt!

2009-03-06 @ 23:06:28
URL: http://lannestock.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0