Datasupport...

Hittills har dagen (och en del av gårddagen) mest bestått av att jag har lekt datasupport. Det började i fredags på tjejmässan där jag träffade Anna-Karin (mammas jobbarkompis dotter) och vi började prata om ett problem hon hade som jag lovade att komma och titta på i veckan. Också säger vi nått om det så att mamma och hennes mamma hör det varpå mamma säger "Men jag har ju redan datorn i bilen så att du ska få ta hem och titta på den" varpå Anna-Karins mamma svarar "Nej, det är ju pappas dator du har där". Så tydligen var det fler personer i familjen som hade datorproblem. Hur som helst så började jag fixa på datorn som mamma hade med sig hem igår, fått till internet och fått bort gamla uppkopplingen men datorn är grymt trög så ska kolla om jag hittar något som orsakar det innan jag lämnar tillbaka den.

Nu på morgonen så ringde mamma och konstaterade att internet inte fungerade på en enda dator på hennes jobb. Detta var dock snabbt löst efter att ha konstaterat att de inte hade någon synk och att det räckte med en större omstart...

Har försökt att lägga in ny musik på min MP3 också, men tydligen är den inte kompatibel med Vista (som jag har på min nya dator) och sedan ville den inte funka i gamla datorn med XP heller så nu vette sjutton vad problemet är. Måste nog testa den i mamma å pappas gamla fasta dator för i den vet jag att det har funkat förr. Enda kruxet är att det står flyttkartonger ivägen för den. Tur att jag är arbetslös och har tid att roa mig med sådant om dagarna...:)

Ska ta och titta lite till på datorn från igår först och sedan ringer nog Anna-Karin någon dag så att jag kan komma förbi och titta på hennes dator...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0