Hämnaren av Frederick Forsyth

Nu har jag läst ut en bok igen, därför kommer min andra bokrecension här. Eftersom mina egna böcker inte hade hunnit komma så lånade jag en av pappa som han hade fått någon gång men inte läst själv ännu...



På baksidan av boken står det:
En ung amerikan, Ricky Colenso, mördas brutalt i det forna Jugoslavien dit han frivilligt åkt för att hjälpa till som biståndsarbetare. Hans morfar, den kanadensiske miljardären Steven Edmond, har sinnet inställt på hämnd. Sökandet efter Rickys mördare leder Edmond till Cal Dexter, en Vietnamveteran med särskilda färdigheter, och den ende som kan föra mördaren till USA och rättvisan. Men det som börjar som en personlig tragedi utvecklas snart till ett explosivt drama mitt i den internationella terrorismens centrum.

Det här är förmodligen ingen bok som jag själv skulle ha kommit på att köpa, varför jag heller inte hade några förväntningar på den. Min åsikt är iaf att det är en bra bok som till en början är lite smårörig när den hoppar mellan olika personer men desto fler sidor jag läste desto bättre blev den. Slutet av boken är riktigt fängslande och det dyker upp saker lite då och då som gör att boken inte är förutsägbar...

Boken är kanske inte den mest lättlästa boken men den är enligt mig både intressant och spännande. Ingen typisk "tjejbok" som jag annars gärna läser men den var helt klart värd att läsas.

Kommentarer
Postat av: Spessartin

Forsyth är bra, speciellt Veteranen. En bättre bok får man leta efter! Helt otrolig, hittar du den i din pappas bokhylla så läs den är mitt tips!

2009-03-03 @ 07:10:50
URL: http://spessartin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0