Helgen i Stockholm..

Åkte ju som sagt till Stockholm i helgen för att gå på Jonatans fest och passa på att shoppa lite. Kan väl säga som så att planerna gick sådär men helgen blev väldigt trevlig ändå..:) Igår när jag anlände till Stockholm vid 10.30 så tog jag tunnelbanan ut till Carro och Calle. Lämnade av sakerna där och sedan gick jag och Carro till systemet och inhandlade lite alkohol inför kvällen. Efter att ha varit hem till lägenheten med det vi handlade så tog vi tunnelbanan in till centralen. Gick i affärer i ett par timmar utan att inhandla något för att sedan ta en snabblunch på MC Donalds. Efter det så blev det i alla fall lite shopping. En skjorta och lite underkläder för mig samt ett nagellack till mamma och ett till mig. Även Carro handlade lite småsaker. Vi fick i uppgift av Calle att handla present till hans klasskompis som fyllde år. Eftersom killen hade humor så blev det massa anksaker. Vi funderade på den stora ankan jag håller i famnen nedan. Den blev det dock inte till slut utan det blev badankan jag också håller i, en liten anka som man kunde vrida upp, isformar som såg ut som ankor, en badrumsmatta som såg ut som en anka samt såpbubblor med ankor på. 


Efter att ha slagit in alla paket så gick vi och handlade mat och tog tunnelbanan hem igen. Slappade lite i soffan innan Carro gjorde middag åt oss. Blev  lasagne också tjuvstartade vi lite på alkoholen. Calle med öl, Carro med Cube och jag med vitt vin. Efter det blev det så duschade vi och gjorde oss iordning för lite fotboll och fest. Jonatans flickvän hade blivit sjuk och därmed festen inställd. Därav fotboll och fest med Calle och hans kompisar istället...

   

Ett gäng av Calles kompisar kom över för att kolla på fotbollen så jag och Carro såg en del av matchen och i en annan del av den så lockade vi mitt hår och hade oss.. När matchen var slut så åkte vi hem till Calles klasskompis som fyllde år. Jag tror att presenterna han fick blev uppskattade iaf..:) Jag och Carro följde sedan med två av killarna in till Stureplan för att gå ut och dansa lite. Väl på stan träffade killarna tre killar till som de kände. Så vi ställde oss alla sju tillsammans i kö för att gå in på en av krogarna. Dock visade det sig att det var 25-årsgräns och de flesta av oss var bara 24 år i år så då blev det inget. Jag och Carro tröttnade och tyckte att vi lika gärna kunde åka hem eftersom klockan var så mycket. Väl hemma satt vi och pratade en stund innan Calle och Björn också dök upp. Blev en hel del pratande och halvsovande innan det var dags att sova på riktigt.

Imorse när vi vaknade var typ min första kommentar till Carro och Calle "Ni är verkligen oförskämt pigga och glada!" De såg ut som att de hade sovit i en vecka och själv tyckte jag det kändes som att vi precis hade somnat..:) Efter lite degande i soffan så åkte jag och Carro in till stan och mötte upp Jonatan. Vi gick till Pizza Hut och käkade. Perfekt "dagen efter"-mat. Jag och Carro hann med efterrätt också. Hon åt någon chokladkaka och jag beställde in glass och fick en hur stor portion som helst så orkade inte hela ens.

 

Efter maten var det dags för mig att gå till tåget och åka hem. Sammanfattningsvis så blev det en riktigt trevlig helg trots att den inte följde planerna. Orkar inte skriva något mer ikväll så en träningssammanfattning av den här veckan får ni imorgon...:)

Kommentarer
Postat av: Spessartin

Låter some n bra helg helt klart tycker jag! Sen att det inte alltid blir enligt planerna kan vara rätt roligt tycker jag, ofta blir det bättre =)



Jag tänkte på det där med kyrkan, och så mycket tråkigt det finns i en kyrka även om många kyrkor är vackra från början, men bilder av en lidande eller död Jesus är liksom inge roligt, jag har sett det i många kyrkor nu och jag vill inte ha såna bilder eller skulpturer när jag skall gifta mig, då skall det vara glatt, inte en massa blod och död...

2009-03-30 @ 07:34:04
URL: http://spessartin.blogg.se/
Postat av: Anders

En sån där plastanka har jag också!:P

Fast en mindre och svart.

2009-03-30 @ 09:07:36
URL: http://sredna1985.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0