Intressant sätt att söka jobb på..

Den här gången handlar det faktiskt inte om mitt arbetssökande. Eftersom jag sitter hemma en stor del av dagarna så svarar jag en hel del på firmatelefonen, när pappa inte sitter på kontoret, vilket leder till en del intressanta samtal. Idag ringer en trevlig man som presenterar sig. Där blir jag positivt överraskad då de flesta som ringer inte presenterar sig (såvida de inte ringer från något företag som vill sälja någonting). Detta var dock det som gjorde mig positivt överraskad av samtalet, strax efteråt kommer "det är så att min son söker jobb". Det är då i alla fall jag börjar fundera, varför ringer sonen i så fall inte själv?! Jag ska nog börja be pappa ringa mina jobbsamtal om dagarna också, tror ni att jag får jobb fortare då? Haha, tur att vi alla är olika...

Appråpå jobbsökande så ska jag hoppa in i duschen och sedan ta tag i mitt egna sökande...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0