Jobb och Göteborg

Nu har jag suttit och sökt en del jobb igen. Har skickat iväg tre ansökningar till olika företag i Göteborg och en ansökning till ett företag i Borås. Har även hittat ett par till som jag ska söka men det får bli imorgon eller på fredag för nu börjar klockan bli för mycket för att mitt huvud ska orka skriva något bra... Som ni kanske förstår på mina ansökningar (och som många av er redan vet) så vill jag ju ner till Västra Götaland igen. Trollhättan gav mersmak. Jag gillar verkligen Göteborg och jag vill verkligen ner åt det hållet igen. Det är inte ett måste att bo just i Göteborg men gärna i en radie på ungefär högst tio mil därifrån iaf... Norrlänning som jag är tycker jag ju att tio mil är väldigt nära..:)

Jag fortsätter att hålla tummarna för att det ska dyka upp ett jobb snart iaf. Pappa ringde om posten som hade kommit idag iaf och då hade de skickat ut papper om säsongsstarten på travet så då får jag ju jobba lite där iaf, bättre än ingenting. Fast jag vill ha ett heltidsjobb nu eller ännu mer. Bara jag får någonting att göra... Rastlösa Anki funkar ju inte i längden att gå hemma.. Att sitta här i fjällen är ju en sak men att sitta i Bollnäs är inte lika kul när de flesta jobbar hela dagarna.. Men men, den som väntar på något gott....;)

I övrigt idag har det blivit skidåkning och lite läsning och lunch ute.. Vädret har inte varit soligt tråkigt nog och verkar inte ska vara det imorgon heller. Hoppet är ju dock det sista som överger en så jag hoppas fortfarande på lite sol imorgon innan vi ska åka hem..

Kommentarer
Postat av: Spessartin

Jag har ju bott i Gbg i sådär sju års tid nästan och jag var rätt trött på stan när vi ätnligen flyttade därifrån. Men det är nog inte Gbg i sig jag var trött på utan mer att bo i en stad, eftersom jag är lantis ända in i benmärgen. Det funkar inte för mig att bo i lägenhet och ha trappuppgång och gemensam sopstation liksom. Höra grannarna, ta hänsyn osv... inte för att jag har med det att göra egentligen, men jag kan nog tipsa dig om en stad i närheten av Gbg istället, precis som du skriver, 10 mil räcker faktiskt gott och väl. Vi har ju 5 mil och det är helt okej, skönt att komma ifrån stan, men ändå tar det bara runt 40 minuter att åka till stan, vilket jag ju gör varje dag när jag skall till jobbet.



Får man lov att fråga vad det är för jobb du söker?



När det gäller boende lär det vara betydligt lättare i mindre städer utanför Gbg än själva Gbg, risken är stor att man hamnar i ett mindre bra område där man kanske inte känner sig riktigt trygg, och det är inte alls roligt :S

2009-03-05 @ 07:13:24
URL: http://spessartin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0