Skottat snö

Vid 11-tiden gick jag ut med tanken att ta mig en längdtur uppe på fjället. Insåg dock i samma stund som jag öppnade ytterdörren att det behövde skottas för att jag i överhuvudtaget skulle ta mig ut härifrån. Hade drivit en massa så var 3 dm snö på vissa ställen. Det tog mig två timmar att skotta hela uppfarten. Efter det var jag lagomt trött i både armar, rygg och magen så då var jag inte lika sugen på att åka skidor. Solen började spricka fram precis när jag var klar så tog en solstol och satt mig och läste i solen i en timme istället. I samma stund som solen försvann, där efter en timme, blev det kallt igen så då packade jag ihop mig. Gick in och hämtade soppåsen och tog mig en promenad till soptunnan istället. Det negativa med att de har flyttat vår soptunna är att det är en bra bit att gå till den nu. Det positiva är att jag fick mig en promenad på 20 minuter...

När jag kom tillbaka hem så bar jag in ved så att jag ska klara mig ikväll och sedan bestämde jag mig för att jag hade varit ute tillräckligt. Då hade jag ändå varit ute i nästan fyra timmar... Gick in och gjorde en sen lunch, stuvade makaroner och stekt falukorv, enkelt men gott... Också dammsög jag hela stugan så att det är lite fint här till mamma kommer ikväll. Har även diskat upp alla kastruller och skålat och sådant som stod på diskbänken och fyllt diskmaskinen med resten. Ska städa badrummet lite senare också tänkte jag, alltid roligare att komma upp om det är städat och jag vet ju att om jag inte gör det så börjar säkert mamma med att göra det när hon kommer upp...:)

Nu börjar mörkna ute så tror jag ska tända mig en brasa nu. Den här bilden symboliserar verkligen ett typiskt fjällhus för mig.. Mest för att huset är rött med vita knutar och för att man ser fjällen i bakgrunden. Dock försvinner fjällen lite i molnen idag när det är mulet... Tog bilden när jag promenerade till soptunnan tidigare...


Kommentarer
Postat av: Spessartin

Jösses så vackert!

2009-03-02 @ 18:58:07
URL: http://spessartin.blogg.se/
Postat av: Spessartin

Jag kan gå så långt att jag säger att lättmjölk faktiskt inte är speciellt gott alls. Mellanmjölk duger, men det skall vara standardmjölken, eller ännu hellre den gammaldagsa mjölken med naturlig fetthalt!

2009-03-02 @ 20:43:25
URL: http://spessartin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0