Sol, gym, städning och jobbsök

Den här dagen har med andra ord sätt ut som de flesta andra dagar i mitt liv nu för tiden. Efter inlägget imorse så sökte jag ett par jobb och sedan gick jag ut och satt mig i solen och läste en stund. Blev ungefär 45 min sedan behagade solen gå i moln så då gick jag in och ringde ett jobbsamtal och sökte ett jobb till. Efter det blev det lunch i form av potatismos och fiskburgare. Den var riktigt god faktiskt, trodde inte att den skulle vara det så blev glatt överraskas. Var Findus frysta iaf om någon är intresserad.. Lätt att steka på när man inte riktigt orkar engagera sig...

Efter lunchen klädde jag på mig för att ta en promenad till gymet med ett stopp hos farmor påvägen dit. Vårt samtal när jag kom in löd:

Jag: Hej farmor!
Farmor: Men hej kommer du. Jag såg dig i tidningen idag.
Jag: Det tror jag inte du gjorde, då var det väl Sara (min kusin) du såg?
Farmor: Jag trodde det var du, då är ni väldigt lik varann!
Jag: Det vet jag väl inte men vi är ju släkt så det är ju inte omöjligt...
Farmor: Är ni?

Det är inte lätt att bli gammal e... Så Sara, om farmor mot förmodan skulle säga att hon har träffat dig medan du har varit borta så vet du varför...;)

Efter besöket hos farmor så fortsatte jag till gymet för ett rygg- och bicepspass. Kände att jag inte riktigt fick kontakt i ryggövningarna idag, vet inte varför. Fick desto bättre kontakt i biceps istället.. Sedan blev det en Gainer och promenad hem...


Min Gainer innan den blandades med vätska...


När jag kom hem blev det duschen sedan städning av nedervåningen, matlagning och kokostoppar på samma gång. Tur att man är kvinna och kan göra flera saker samtidigt..;) Har tittat på Lyxfällan ikväll igen, stör mig på det lika mycket varje gång och ändå sitter jag där och tittar..:)

 

Kommentarer
Postat av: Spessartin

Haha, det stod ju om de där i lyxfällan i Aftonbladet igår, och det räckte att jag läste artikeln för att jag skulle bli helt förtvivlad. Har inte folk hjärnor som de tänker med över huvud taget? Jag blir så jäkla förbannad! Speciellt när de tär människor som har barn, har de inte barn är det väl en sak, men har de ansvar för ett annat liv så måste de ju för tusan tänka lite! Men det funkar tydligen inte så, de tär bara det att jag har så svårt att acceptera att folk inte fattar...

2009-03-13 @ 06:24:17
URL: http://spessartin.blogg.se/
Postat av: Sara K

Haha! inte lätt för farmorsgumman.

2009-03-13 @ 11:34:04
URL: http://alpernaochjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0