Sol, sol och mera sol...

Idag kom äntligen solen tillbaka på riktigt. Imorse klev jag och mamma upp och åt en rejäl frukost så att vi skulle orka med att åka längdskidor. Var ute strax efter halv tio och då tog vi skotern upp till spårcentralen för att ge oss ut i längdspåret. Blåste en del här nere vid stugan men det blåste inte speciellt mycket uppe på fjället som tur var. Klarblå himmel var det också så hur skönt som helst...

När vi kom tillbaka hem så åkte vi till Hamra där vi käkade lunch och sedan åkte vi hem igen för det blåste så hemskt där.. Tillbaka vid stugan så blåste det nästan inge alls så vi satt oss i varsin solstol och sedan satt vi där hela eftermiddagen. Jag började läsa min nästa bok så nu har jag läst typ 200 sidor i den, därför kommer det ännu en bokrecension imorgon eller på torsdag... Dagens klarblåa himmel har gjort att både jag och mamma har börjat få lite färg i ansiktet också, det gillar jag...:)

Efter att ha varit till Hamra igen för att köpa tidning och lite godis så åkte vi hem och gjorde middag. Hasselbackare, benfria fläskkotletter, ädelostsås och ett glas rödvin till det, mums mums...

Nu sitter jag här framför datorn samtidigt som jag tittar på "Vem vet mest?" och eldar i brasan. Ska titta om det kommit ut några jobb som jag kan roa mig med att söka någon dag och sedan får vi se vad det blir...


Kommentarer
Postat av: Sara K

Va mysigt ni har det? Hur länge ska ni vara där? Känns som ni varit där hur länge som helst ;)

2009-03-03 @ 21:45:15
URL: http://alpernaochjag.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0