SOL

Idag är det sol igen, jag hoppas dock att det inte blåser som igår så går det ju kanske att sitta ute en stund utan att frysa... Hittills idag har jag fixat med arbetsansökningar och ringt min vikarierande handläggare som tydligen var ledig till imorgon så får prova att ringa henne imorgonbitti istället. Ska hänga lite tvätt och sätta igång en ny maskin nu tänkte jag och sen ska jag nog söka ett par jobb innan jag letar mig ut en stund... Fördelen med att gå upp tidigt är att dagen blir så mycket längre och jag hinner med en hel del.. skönt...

Borde packa lite inför imorgon också, förutsatt att jag kommer kunna åka men det hoppas jag verkligen. Lite skid- och skoteråkning känns precis som vad jag behöver just nu. Lite sol på det skulle ju inte heller skada förståss..:)

Fick för övrigt svar på en ansökan via mail nyss där det stod att de hade gått vidare med andra sökande... 7 minuter senare kommer ytterligare ett mail från samma person där det står att hon kommer återkomma under närmsta två veckorna. Då kan man ju börja undra om hon tänker skicka ett tredje mail där hon förklarar att de har gått vidare med andra eller vadå?! Jaja, den som lever får se...haha...

Nu ska jag ta tag i allting så att jag får en stund ute i solen också...



Kommentarer
Postat av: Spessartin

Ja, jösses, deet där med jobbsökande. Både arbetsförmedlingen och företag som annonserar är verkligen att fack för sig kan man väl säga.... Det jobb jag har idag fick jag av en slump nästan, jag sökte en tjänst jag absolut inte trodde jag var kvalificerad för, glömde av det, och blev sen kallad till intervju men trodde på fullt allvar att det var ett skämt...

2009-03-18 @ 15:58:28
URL: http://spessartin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0