Underbart

Efter middagen som jag skulle äta efter förra inlägget så har jag suttit och läst en massa bloggar på nätet också har jag läst i min bok. Självklart har detta gjorts i fotöljen framför brasan. Måste dock erkänna att jag eldar så mycket att filten inte längre får vara med, det blev lite för varmt..;)

En sak är iaf säker, det är helt underbart att vara här. Bara koppla bort allting vad arbetssökande och allt heter och bara vara.. Hur skönt som helst. Fast visst, jag ska erkänna det, jag söker jobb härifrån med... Hemma klättrar jag ju på väggarna helt i hållet över att gå hemma och vara arbetslös och även om det bara har gått fyra veckor så är det för mig fyra veckor för mycket. Jag är inte gjord för att inte ha någonting att göra.. Här blir jag dock inte rastlös på samma sätt. Visst, jag åker skidor och skoter och tar promenader så kanske mycket därför jag inte blir rastlös men det är ändå ett helt annat lugn här än hemma. Som att sitta här framför brasan med en bra bok, hur fridfullt som helst..:)

Fastnat riktigt i boken jag håller på med så ska nog ta och återvända till den en stund fram till klockan nio. För då blir det Beckfilmen på fyran. Den som går ikväll har jag ju faktiskt inte ens sett fast jag tycker att alla Beckfilmerna över lag är bra. Därför hoppas jag att den ikväll också är bra...

Så här mycket snö är det framför stugan nu, bilden är dock tagen igår när det faktiskt var sol..


Kommentarer
Postat av: Mela

Hej!

Tack så mycket :)

Hon är min lilla ögonsten! Tiden går så fruktansvärt fort bara hon blir redan 11veckor på onsdag men känns som igår då vi åkte in till förlossningen hehe :D

kram

2009-03-01 @ 21:42:30
URL: http://nevertheless.webblogg.se/
Postat av: Sara K

Vill också vara i en mysig stuga...får inte riktigt den känslan här...Hoppas allt är bra med er! Mor och far är ju här så det känns bra! Hälsa!

2009-03-01 @ 21:45:16
URL: http://alpernaochjag.blogg.se/
Postat av: Spessartin

Var glad för vintern! Här nere får vi ju aldrig någon vinter i stort sett. Det är bara en lång mörk höst hela "vintern" vilket är väldigt knäckande. När jag jobbade i Ö-vik så var ju dagarna mycket kortare på vintern än här hemma, men ändå var det såå mycket ljusare och lättare att stå ut med snön som sken upp så mycket. Här är det bara så fruktansvärt mörkt jämt. Det känns skönt att kunna trösta sig med några snödroppar i allt det bruna och grå...

2009-03-01 @ 22:13:33
URL: http://spessartin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0