Ut ur mörkret av Linda Caine & Robin Royston

Boken jag har läst den här gången är en sann berättelse.



På baksidan av boken står det:
Linda Caine borde inte vara rädd - hon har allt man kan önska sig. Två underbara barn, en kärleksfull man, ett vackert hus med en egen ateljé. Trots en drömtillvaro har mörka, destruktiva känslor tagit över allt mer av hennes sinne. Otäcka minnesbilder väcker henne på nätterna och gör henne skräckslagen. Hon får allt oftare häftiga vredesutbrott mot sina barn, speciellt mot sin dotter. Allt detta gör henne vettskrämd.

Den inre resa som Linda tillslut bestämmer sig för att ta tillsammans med psykiatern Robin Royston kommer att ta andan ur alla som läser den här boken. Fruktansvärda händelser kommer upp till ytan från hennes uppväxt i Afrika. Men djupast begravd finns hemligheten som hon som liten flicka lovade att aldrig avslöja.

Min åsikt:
Jag har alltid gillat böcker som bygger på sanna historier. Detta var även anledningn till att jag från början valde att köpa den här boken. Just att det är en sann berättelse gör att jag ser det som en väldigt bra och djup bok som flera gånger får mig att tänka till. Hade boken däremot inte byggt på en sann berättelse så tror jag att jag hade känt att det var lite seg men eftersom den är sann sätter den djupare spår. Jag är en sådan person som verkligen har i åtanke när jag läser att det faktiskt är en persons livsöde jag sitter och läser om. Den här boken får mig (som många andra sanna berättelser) att inse att jag har ett grymt bra liv och att det finns så många i den här världen som jag tycker grymt synd om och som jag aldrig riktigt kan förstå vilken smärta de bär på.

Gillar du sanna berättelser så tycker jag helt klart att du ska läsa denna bok. Annars var den som sagt lite seg enligt mig...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0