38.6 km på cykeln

Nu är första cykelturen inför Tjejvättern genomförd. Det blev 38.6 km på 1h och 54 min. Känns riktigt bra med tanke på att det var första gången vi var ut. Första tre milen rullade på riktigt bra. Efter tre mil brände det dock riktigt bra i benen och då cyklade jag nog mer på vilja än någonting annat. Grymt skönt var det iaf...:) Hann bli nollgradigt medan vi var ute så blev kallt där ett tag men nu har jag hunnit med en varm dusch och klätt mig varmt så nu ska jag uppdatera mig på lite bloggar och sedan får det nog bli sängen...

Idag var jag som sagt och tvättade bilen så medan de tvättade den så passade jag på att gå och handla lite på Hemköp. När bilen var klar åkte jag ner till Sara och köpte mig en cykelhjälm så att jag minimerar risken för att slå mig illa när jag är ute och cyklar. Sedan var det dags att hämta upp mamma och handla lite saker till farmor också blev jag bjuden på lunch också, mums mums...:) Mamma skjutsade hem mig så att hon skulle ha bilen själv till hon slutade och jag åkte hem och krattade. Nu är det bara gräsmattan som hör till skogstomten kvar också bakom huset men det är inte så mycket så jag hoppas hinna klart det imorgon. Är även en gräsplätt på skogstomten ner mot vägen men där är det fortfarande för blött för att det ska gå att kratta.

Gick in och förhackade och förbredde lite inför middagen medan jag väntade på att pappa skulle sluta jobba för då åkte vi och lassade ett till släp med ved och sedan hem för att stapla det också upp igen och lassa ett till släp. Jag var dock bara med och staplade halva den vagnen sedan gick jag in och gjorde middag. Vad det blev får ni receps på imorgon för är alldeles för trött just nu...

Efter det blev det då cykelturen och sedan har jag inte hunnit så mycket mer. En sak är iaf säker och det är att jag kommer somna ovaggad ikväll...:)

Kommentarer
Postat av: Spessartin

Vilken cykelrunda - riktigt rejäl! Hur lång är tjejvättern?

2009-04-23 @ 08:45:49
URL: http://spessartin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0