Stulet från recepten.se

Maten blev riktigt god. Jag har inte gjort Flygande Jakob själv någon gång förut men det blev som sagt riktigt gott. Jag antar att de flesta andra redan har gjort det någon gång men här kommer receptet jag använde iaf som jag tyckte var riktigt gott..:) Receptet och bilden är taget från http://www.recepten.se/

Flygande Jakob

Flygande Jakob


Klassiskt gott recept på kyckling med banan, jordnötter och chilisås.

Klocka Tid: 45 minuter

Muffins 6 portioner

Du behöver:

  • 1 kg kycklingfilé
  • 140 g bacon
  • 3 bananer
  • 2 dl chilisås
  • 5 dl vispgrädde
  • 1 ½ dl jordnötter

Gör så här:

Strimla kycklingfilé och bacon. Hetta upp en stekpanna och stek kyckling- och baconbitarna på medelstark värme tills filén fått fin färg. Gör detta i 2-3 omgångar så att det blir lagom mycket i stekpannan. Lägg över kyckling- och baconbitarna i en hyfsat stor ugnsform. (Jag använder en rektangulär som är 22 x 35 cm och 4 cm djup eller den ovala på bilden.)


Skiva bananerna och fördela över kyckling- och baconbitarna.


Vispa grädden och blanda med chilisås. Häll över och bred ut. Strö över jordnötter.


Gratinera i mitten av ugnen 225 grader i 15 minuter.


Servera med kokt ris och sallad.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0