Kassler med ananas och purjolök

Här kommer då middagen jag gjorde idag. Använde ett recept jag hittade på nätet men insåg ganska snabbt att det skulle ha blivit lite torrt med det som stod i det receptet så gjorde om det lite och receptet nedan är därför mängderna jag hade innan det var färdigt. Tyvärr glömde jag kolla hur stor min ananasburk var innan jag kastade den. Det var en sådan burk som ligger på 300-350 g någonting iaf. Känns som att det ändå är en smaksak i slutänden.. Till detta serverade jag ris och en sallad. Vi åt på det tre personer och då är hälften kvar till imorgon. Dock äter de andra två inte speciellt mycket vid den tiden på kvällen så är ni väldigt hungriga skulle jag inte säga att det är sex portioner utan kanske snarare fyra.




Ingredienser:
400 g kassler
1 burk ananas
1 stor purjolök
1 burk creme fraiche
3 dl matlagningsgrädde
5-6 msk chilisås

Gör så här:
Skiva purjolöken och koka den ett par minuter i lätt saltat vatten, låt rinna av.

Skär kasslern i bitar.

Lägg kasslern varvat med ananas och purjolök i en smord form.

Blanda fraiche, grädde och chilisås.

Fördela såsen i formen.

Låt stå i ugnen ca 15 min i 225° värme.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0