Tjejklassikern..

Försöker nog fortfarande smälta vad jag har lovat litegrann.. Ska bli riktigt skoj att gå utmana sig själv. Jag är ändå en gymtjej i grund och botten ingen konditionstjej. I gymet känner jag mig säker på hur jag ska göra, hur jag ska lägga upp mina träningspass och vet hur jag kan pressa mig själv till det yttersta... När det kommer till cykling, simning, löpning och längdskidor har jag ingen aning om hur jag ska lägga upp träningen än. Helst vill jag ju fortfarande ha gymmandet kvar för att inte tappa allt för mycket. Frågan är om det blir för mycket att köra på 3-split när jag behöver en massa träning inför tjejklassikern också? Teoretiskt sätt skulle det ju funka med 3-split och kanske 3 konditionspass i veckan (blir ju ändå en vildodag eller fler om man kör två pass en dag). Det jag inte har en aning om är hur min kropp kommer reagera på det. Egentligen utövar jag väl mer kondition än vad jag tror nu också. Får helt enkelt prova mig fram och se vad som fungerar. Tur att jag har kusinvitamin med mig också, hon gjorde ju tjejklassikern ifjol också så hon har ju lite koll på hur vi behöver träna och vad vi bör tänka på iaf..:) Jag var ju faktiskt med i en del av hennes träning inför Lidingö(tjej)loppet ifjol iaf eftersom vi sprang tillsammans en hel del då... 

Har hunnit med att städa badrummet nu på morgonen och plockat reda på i köket. Ska läsa lite till i min bok (vill ju veta slutet nu..;)) innan jag sätter igång med jobbsökandet...

Kommentarer
Postat av: Sussi

Svar på ditt inlägg i min blogg

Jag fuskade denna gång och köpte färdigt på burk, fy på mig.

Ska kolla om jag hittar mitt riktiga recept så återkommer jag.

Sussi

2009-03-11 @ 19:22:09
URL: http://nuskakilonabort.blogg.se/
Postat av: Spessartin

Ja, träning är verkligen underbart. Jag tänker att efter den här veckan så skall jag sätta igång, då vill jag ta tag i löpningen och gymmet. Inte förta mig men ändå försöka komma igång lite grand, jag behöver verkligen det.



Anonyma besökare.. tänk om det är chefen som läser liksom :S

2009-03-11 @ 19:41:51
URL: http://spessartin.blogg.se/
Postat av: Spessartin

Ja, att leva ett sånt lantliv med brasa och ugglor och sånt är så underbart! Vi plockar både kantareller, björnbär och vildhallon precis i närheten av huset, jag bara älskar det livet!

2009-03-11 @ 19:43:59
URL: http://spessartin.blogg.se/
Postat av: Spessartin

Gah! Vad tråkigt att det inte var framgångsrikt =( Men du har ju i alla fall försökt, det är ju alltid nåt... jag som tänkte att vi kanske skulle kunna bli kollegor =)

2009-03-11 @ 21:31:14
URL: http://spessartin.blogg.se/
Postat av: Spessartin

Kul att jag fick så mycket medhåll, jag var i det närmsta rädd för att bli total-lynchad faktiskt.



Det jag inte fattar är att folk inte fattar att det handlar om att byta livsstil, inte köra nåt jäkla program helt hysteriskt och sedan gå tillbaka igen. Att byta livsstil gör man ju inte helt abrupt utan det måste ju få ta tid så att man kommer in i en bekväm vana som man känner fungerar.



Jag tror också att media lurar många som är desperata och då blir det så fel. De skriver rubriker som "Så gick jag ner 20 kg med promenader", men det kräver ju inte mycket tanke för att inse att promenader knappast är direkt kaloriförbrännande. Men folk tror att promenader skall vara den optimala kaloriförbränningsaktiviteten, medan det ju egentligen är rätt lätt att räkan ut att ju jobbigare något är desto mer bränner det. FAst såklart, det är ju jobbigt och är det inte bekvämt så antar jag att det kanske inte är så intressant...

2009-03-11 @ 21:49:52
URL: http://spessartin.blogg.se/
Postat av: Spessartin

Kul att utmana sig själv, och det är faktiskt rätt intressant att utsätta sig för något som man inte riktigt vet hur man kommer att hantera. Så var det när jag ställde upp att springa en mil för första gången, jag hade ju ingen aning - men det gick ju bra som bekant =)

2009-03-12 @ 02:00:14
URL: http://spessartin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0